Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Proučavanje Newtonovih jednadžbi gibanja pomoću animacija u programskom jeziku Python u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju (CROSBI ID 647215)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Vlahović, Ines ; Glunčić, Matko ; Paar Vladimir Proučavanje Newtonovih jednadžbi gibanja pomoću animacija u programskom jeziku Python u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju // XIII.Hrvatski simpozij o nastavi fizike, Suvremeni kurikul i nastava fizike / Aviani, Ivica (ur.). Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2017. str. 150-156

Podaci o odgovornosti

Vlahović, Ines ; Glunčić, Matko ; Paar Vladimir

hrvatski

Proučavanje Newtonovih jednadžbi gibanja pomoću animacija u programskom jeziku Python u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju

adnjih godina programski jezik Python (https://www.python.org) je postao općeprihvaćen od velikog broja znanstvenika u svijetu. Njegovo korištenje ne zahtijeva kupnju licenci koje predstavljaju dodatne troškove školama. Prednost su i razne dodatne ugrađene biblioteke kao što su NumPy i SciPy (https://en.wikipedia.org/wiki/NumPy) te „Matplotlib“ (http://matplotlib.org/api/animation_api.html). Upravo zbog raširenosti ovog programskog jezika među znanstvenicima, njegovo uvođenje kao dodatnog alata za primjenu u nastavi fizike čini se kao razumno rješenje (pogotovo kada se tijekom razvoja novog kurikula govori i o uvođenju informatike kao obaveznog predmeta u osnovne škole). U ovom radu prikazana je njegova primjena s ciljem razvijanja učeničkog razumijevanja i sposobnosti računalnog rješavanja Newtonovih jednadžbi gibanja, pomoću Eulerove metode za zadane početne uvjete. Dajemo prijedlog za primjene u školama u okviru raznih nastavnih cjelina predmeta Fizike, uz razvijanje dodatnih aplikacija (skripti u Pythonu) unutar jednog paketa aplikacija. Taj paket bi se mogao upotrijebiti za istraživački tip nastave, za razvijanje i usvajanje fizikalnih koncepata te ispravljanje miskoncepcija, u kombinaciji s realnim pokusima ili kao samostalni istraživački alat osobito u slučajevima gdje su realni pokusi složeni ili teško ostvarivi. Osobito korisna strana takvog pristupa je mogućnost da se računalno vođeni pokusi izvode i samostalno kod kuće, a ne samo na nastavi. Osim ujednačenosti razvijanja kritičkog razmišljanja u školama, prednost razvoja spomenutog paketa bila bi i usklađenost poučavanja fizike (i programiranja) od osnovne i srednje škole pa do fakulteta. Naime, uporabom simulacija učenici bi mogli objašnjavati prirodne pojave poput znanstvenika. Kao konkretan primjer prikazujemo metodički oblikovan pristup obradi jednolikog gibanja po kružnici uz pomoć Pythona.

Python, aplikacije, Newtonove jednadžbe gibanja, istraživačka nastava

nije evidentirano

engleski

Studying Newton's Motion Equations Using Animated Python Programming in Elementary and Secondary Education

nije evidentirano

Python applications, Newton's Motion Equations, research type of teaching

nije evidentirano

Podaci o prilogu

150-156.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XIII.Hrvatski simpozij o nastavi fizike, Suvremeni kurikul i nastava fizike

Aviani, Ivica

Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo

978-953-7178-19-2

Podaci o skupu

XIII. Hrvatski simpozij o nastavi fizike

predavanje

19.04.2017-21.04.2017

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Fizika, Računarstvo, Matematika