Scientific foundations of rehabilitation practice and policy of education in Croatia (CROSBI ID 647203)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Pintarić Mlinar, Ljiljana ; Romstein, Ksenija
engleski
Scientific foundations of rehabilitation practice and policy of education in Croatia
Analiza zakonskih odrednica Republike Hrvatske koje se odnose na sve razine odgoja i obrazovanja (predškolska, osnovnoškolska i srednjoškolska razina) otkriva kako su postojeći zakoni prosječno stari 10 godina te kako su djeca i učenici s teškoćama u razvoju marginalno prisutni, kao populacija koja traži dodatno ulaganje truda i financija u odgojno-obrazovni proces. U odnosu na razine odgoja i obrazovanja, zakonskim i pod-zakonskim odrednicama bolje su pokriveni osnovna i srednja škola, dok se predškolska razina za kreatore zakona i odgojno-obrazovne politike vodi kao manje bitna. Sadržajna analiza pokazuje kako se za djecu i učenike s teškoćama u razvoju najčešće predviđa podrška na području savladavanja nastavnog gradiva (programi i organizacijske forme nastave), a uopće nisu predviđeni uvjeti za jačanje socijalnih vještina djece i odnosa s vršnjacima. Što se tiče znanstvene utemeljenosti, sadržajna analiza je pokazala kako oni zakonom uopće nisu predviđeni. Odnosno, zakonom nije predviđeno da pedagoški i/ili rehabilitacijski postupci koji bi se mogli primjeniti u kontekstu odgoja i obrazovanja imaju znanstveno uporište. Implikacije ovakvih rezultata su višestruke: (1) nepostojanje zakonskih obveza provođenja znanstveno utemeljenih rehabiltacijskih postupaka otvara prostor individualnim interpretacijama očekivanih razvojnih učinaka odabranih metoda, (2) generiranje razvojno neprimjerene prakse i jačanje pseudo-inkluzivnog pristupa u kojemu se ne gleda dugoročna dobrobit djeteta i učenika već se zaduženja odgojitelja, učitelja, nastavnika i stručnih suradnika situacijski i stihijski popunjavaju, u odnosu na trenutačno stanje u pojedinoj instituciji, (3) nepostojanje zakonske obveze da se odgojitelji, učitelji, nastavnici i stručni suradnici educiraju u onim područjima koji su znanstveno potvrđeni kao učinkoviti i primjereni, (4) daljnji nastavak „kaskanja“ za razvijenim zapadnoeuropskim zemljama koje su znanstveno utemeljene programe Suvremena edukacijska i rehabilitacijska praksa u kontekstu znanstveno utemeljenih pristupa implementirale u kurikulume itd. Jasno je kako su zakoni pretpostavka formalnog uređenja određene problematike, ali izostanak ideje da suvremeni odgoj i obrazovanje trebaju biti temeljeni na znanstvenim spoznajama i da trebaju sadržavati znanstveno utemeljene strategije i metode, ukazuje kako smo kao društvo, spremni odgoj i obrazovanje djece i učenika s teškoćama u razvoju prepustiti slučaju, što nije u skladu s proklamiranom pro-europskoj orijentaciji kreatora odgojno-obrazovne politike Republike Hrvatske.
education, scientific foundations, inclusion, children and pupils with disabilities
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
47-48.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Suvremena edukacijska i rehabilitacijska praksa u kontekstu znanstveno utemeljenih pristupa
Bukvić, Z.
Zadar: Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske
978-953-58871-1-9
Podaci o skupu
Suvremena edukacijska i rehabilitacijska praksa u kontekstu znanstveno utemeljenih pristupa
predavanje
27.04.2017-29.04.2017
Zadar, Hrvatska