Implementiranje načela održivog razvoja u ustanovama za odgoj i obrazovanje (CROSBI ID 647121)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Lujić, Marina ; Barać, Nikolina ; Ilakovac, Branka
hrvatski
Implementiranje načela održivog razvoja u ustanovama za odgoj i obrazovanje
Održivi razvoj podrazumijeva tri komponente društvo (socijalna), gospodarstvo (ekonomska) i prirodni okoliš (ekološka). Ovaj rad usredotočuje se na dvije komponente, socijalnu i ekološku, naglašavajući činjenicu da održivi razvoj nije jednokratno učenje nego trajna potreba u čijem se ostvarenju trebaju angažirati odrasli ali i djeca. Rad razmatra koncept odgoja za okoliš te ulogu održivog razvoja u kreiranju stavova i navika roditelja i djelatnika u odgoju i obrazovanju. Propituje se implementiranje načela održivog razvoja u sve sfere odgojno obrazovnog rada te se analiziraju principi provedbe odgoja za održivost u svakodnevnom radu. Razmatra se i mogućnost dodatnog angažmana odgojno obrazovnih djelatnika u svrhu kreiranja kulture komuniciranja i suradnje s institucijama čija primarna djelatnost nije odgoj i obrazovanje ali mogu doprinijeti istom. Osvrtom na Strategiju održivog razvoja RH ističu se načela kojima se treba voditi s ciljem stabilnosti i napretka. Gospodarenje otpadom jedna je od gorućih tema dokumenata o održivom razvoju i najčešćih aktivnosti iz sfere odgoja za okoliš i održivi razvoj koje se provode u odgojno obrazovnim ustanovama. Otpad od hrane ujedno je jedan od najvećih izazova u održivom gospodarenju otpadom. Samo u EU izgubi se 88 milijuna tona hrane godišnje ili 173 kg po osobi. Zbog toga Europska komisija predlaže mjere kako bi se smanjile te količine, što je presudno za postizanje resursno učinkovitog i održivog sustava hrane. Budući da je prvi korak prepoznati ponašanje pojedinca kao dio kolektivne promjene, obrazovanje igra ključnu ulogu u stvaranju dugoročnih promjena. U tom smislu, obrazovanje može pružiti korisne alate za poticanje promjena uključujući sve razine obrazovanja u proces promjene ponašanja. Postaje presudno prepoznati važnost obrazovanja za održivi razvoj od djetinjstva, smatrajući djecu mladim građanima i educirati ih o održivom državljanstvu u pogledu svakodnevnog života, uključujući i potrošnju hrane. Europska komisija sa Zakladom za odgoj i obrazovanje za okoliš (FEE) u devet europskih zemalja provodi projekt „Mi jedemo odgovorno“, kako bi djecu i mlade osvijestili i motivirali na promjene stavova i navika. Rad istražuje stupanj osjetljivosti odraslih ljudi na održivi razvoj, njihova mišljenja i znanja kao i postupke. U tom smjeru pokušava se ukazati na sve veću potrebu za osvješćivanjem javnosti o važnosti održivosti, školovanju odgojno obrazovnih djelatnika te suradnjom s lokanom zajednicom. Pod pretpostavkom da je pojam „održivi razvoj“ još uvijek nedovoljno raširen te usvojen, u radu se naglašava velika odgovornosti i zadaća odgojno obrazovnih ustanova da se održivi razvoj usavršava i živi.
Održivi razvoj, odgojno obrazovne ustanove, otpad od hrane
nije evidentirano
engleski
Implementation of principles of sustainable development within educational institutions
nije evidentirano
sustainable development, educational institutions, food waste
nije evidentirano
Podaci o prilogu
162-164.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka
Kokanović, Tihana ; Opić, Siniša ; Jurčević-Lozančić, Anka
Sisak: Dječji vrtić Sisak Stari
978-953-57449-2-4
Podaci o skupu
Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja - mogućnosti i izazovi
predavanje
20.04.2017-21.04.2017
Sisak, Hrvatska