Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Modaliteti slikovnog pojavljivanja: temeljni pojmovi (CROSBI ID 238547)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Purgar, Krešimir Modaliteti slikovnog pojavljivanja: temeljni pojmovi // Filozofska istraživanja, 36 (2016), 144; 799-816. doi: 10.21464/fi36412

Podaci o odgovornosti

Purgar, Krešimir

hrvatski

Modaliteti slikovnog pojavljivanja: temeljni pojmovi

Širenje digitalne tehnologije zahtijeva novo promišljanje slika: više im ne bismo smjeli pristupati samo kao starogrčkom eikonu, tj. odsliku ili reprezentaciji, nego i kao iskustvima, događajima i posebnoj vrsti pojava. U suvremenoj digitalnoj kulturi slikovno pojavljivanje je simptom najnovijega slikovnog obrata, tj. onoga koji se događa nakon pictorial turna, a koji su W. J. T. Mitchell i Gottfried Boehm prije gotovo tri desetljeća opisali kao epohalno novu vrstu odnosa slike i jezika. Danas svjedočimo drugačijoj vrsti urgencije: onoj koja će opisati odnos analognih slika i digitalnih slika, reprezentacije i postreprezentacije, realiteta i virtualnosti, semiotike i fenomenologije. U ovome tekstu dat ću prijedlog jedne »tranzicijske« teorije slike koja uzima u obzir široki prostor između objekata i percepcije, tj. između eikona i čiste osjetilnosti. U tu svrhu opisat ću četiri temeljna modaliteta slikovnog pojavljivanja: temporalnost, transparentnost, medijalnost i referencijalnost.

ontologija slike, slikovno pojavljivanje, Martin Seel, Dieter Mersch, temporalnost, transparentnost, medijalnost, referencijalnost

nije evidentirano

engleski

Modalities of Pictorial Appearing: Basic Concepts

nije evidentirano

image ontology, pictorial appearing, Martin Seel, Dieter Mersch, temporality, transparency, mediality, referentiality

nije evidentirano

Podaci o izdanju

36 (144)

2016.

799-816

objavljeno

0351-4706

10.21464/fi36412

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti

Poveznice
Indeksiranost