Neke prednosti i epistemološke vrijednosti studija slučaja u pedagogijskim istraživanjima (CROSBI ID 58479)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan
hrvatski
Neke prednosti i epistemološke vrijednosti studija slučaja u pedagogijskim istraživanjima
Na popisu znanstvenih pristupa u kvalitativnim istraživanjima nalazi se i studij slučaja. Autor u ovom radu razmatra prednosti, mogućnosti i ograničenja ovog znanstvenog pristupa. Prikazani su i analizirani odabrani znanstveni radovi u kojima su rezultati dobiveni na nacrtima istraživanja u osnovni kojih je studij slučaja ili studij slučajeva. Proučavani su individualni slučajevi (učenici s posebnim razvojnim potrebama ili škole s originalnim pedagoškim modelima rada te jedna ili više škola ili školski sustavi odabranih država. U tekstu se ukazuje na neke dileme glede definiranja i klasificiranja studija slučaja. U istraživanjima koja se oslanjaju na studije slučaja teorija se može koristiti kao početni vodič za dizajn nacrta istraživanja i prikupljanje podataka, zatim kao dio procesa prikupljanja i analize podataka te kao konačni rezultat provedenih istraživanja. Prevladava mišljenje da je studij slučaja naglašeno vrsta kvalitativnih istraživanja, iako je uvijek moguće i korisno određene varijable i kvantificirati. Analizirane su etape i tijek istraživačkih aktivnosti uz studij slučaja. Autor konstatira da je studij slučaja u znanosti od velike koristi jer može nešto ilustrirati, potvrditi ili prisiliti znanstvenike da sumnjaju i preispituju generalizacije koje su izvedene na temelju nekih drugih istraživačkih metoda i rezultata. Neke manjkavosti studije slučaja mogu se znatno otkloniti oslanjanjem na kombinaciju odnosno triangulaciju različitih metodoloških rješenja. Posebno su korisne metode koje dopunjuju studiju slučaja delfi postupak, analiza sadržaja, sustavno opažanje, sudjelujuće opažanje te razni vidovi intervjua i drugih introspektivnih rezultata (npr. autobiografski tekstovi).
kvalitativna istraživanja, studij slučaja, epistemologija, metodologija pedagogijskih istraživanja
nije evidentirano
engleski
Some Adventages and Epistemological Values of Case Studies in Educational Research
nije evidentirano
qualitative research, case study, epistemology, methodology of pedagogical research
nije evidentirano
Podaci o prilogu
109-128.
objavljeno
Podaci o knjizi
Novi pristupi metodologiji istraživanja odgoja
Opić, Siniša ; Bognar, Branko ; Ratković, Snežana
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2017.
978-953-8115-18-9