Problemski zadaci – kako ih rješavaju uspješni i neuspješni učenici (CROSBI ID 238425)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Klasnić, Irena
hrvatski
Problemski zadaci – kako ih rješavaju uspješni i neuspješni učenici
Problemski zadaci sastavni su dio matematike i učenici se gotovo svakodnevno susreću s njima. Ti zadaci trebali bi djeci povezati sadržaje matematike i spoznaje o konkretnom okruženju, te bi ih djeca, oslanjajući se na vlastito iskustvo, trebala lakše rješavati. Unatoč očekivanom, problemski zadaci u početnoj nastavi matematike djeci su teški i nerazumljivi te učenici često doživljavaju neuspjeh u njihovu rješavanju. U radu se opisuje razvoj mišljenja o osnovnim matematičkim pojmovima već od dojenačke dobi te empirijska istraživanja koja to potkrepljuju. Navode se vrste problemskih matematičkih zadataka: zadaci promjene, zadaci kombiniranja te zadaci usporedbe koji su djeci najteži tip zadataka. Posebno se prikazuju istraživanja koja donose rezultate o utjecaju dobi i spola na rješavanje problemskih matematičkih zadataka. Pojašnjavaju se „shortcut“ i „meaningful“ pristup rješavanja te se ističe tendencija korištenja različitih strategija kod uspješnih i neuspješnih učenika.
Pristup prečacem ; problemski matematički zadaci ; smisleniji pristup
nije evidentirano
engleski
Strategies of solving problem tasks at the starting phase of teaching mathematics
nije evidentirano
Short-cut approach ; mathematical word problems ; meaningful approach
nije evidentirano