Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Hrvatski srednjoškolci na društvenim mrežama: Tko, što i kako? (CROSBI ID 646786)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Drača, Lucija ; Profaca, Nina ; Lazić, Nora ; Klapan Ivandić, Sibila Anđa ; Erceg, Inja Hrvatski srednjoškolci na društvenim mrežama: Tko, što i kako? // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2017. str. 107-107

Podaci o odgovornosti

Drača, Lucija ; Profaca, Nina ; Lazić, Nora ; Klapan Ivandić, Sibila Anđa ; Erceg, Inja

hrvatski

Hrvatski srednjoškolci na društvenim mrežama: Tko, što i kako?

Sudjelovanjem na društvenim mrežama djeca i mladi “izgrađuju” identitet i započinju socijalizaciju koja uključuje čitanje profila drugih članova zajednice i komuniciranje s njima. U ovom smo istraživanju ispitali koliko često i koje društvene mreže hrvatski srednjoškolci koriste, u kojim specifičnim situacijama, zašto i kojim uređajima im najčešće pristupaju. Provjerene su i pojedine razlike s obzirom na neke sociodemografske karakteristike učenika. U online istraživanju sudjelovalo je 1728 učenika (M = 16.42, SD = 1.04) srednjih škola iz Republike Hrvatske. Upitnikom korištenja društvenih mreža, konstruiranim za potrebe ovog istraživanja, ispitano je koje društvene mreže i koliko često učenici posjećuju, pristupaju li im s mobitela, računala ili drugih uređaja te u kojim situacijama. Također su nas zanimali i razlozi provjeravanja i pregledavanja društvenih mreža. Iako je utvrđeno kako djevojke općenito češće koriste društvene mreže od mladića, postoje spolne razlike u učestalosti korištenja pojedinih društvenih mreža pri čemu djevojke češće koriste Facebook, Instagram i Snapchat, a mladići Twitter. Rezultati također upućuju na to da mladići češće koriste društvene mreže radi razmjene informacija, a djevojke radi zabave. Mlađi srednjoškolci češće od starijih koriste društvene mreže, i to najčešće radi identifikacije s vršnjacima i traženja uzbuđenja. Ne postoji razlika u čestini pristupanja društvenim mrežama s obzirom na materijalni status učenika ili veličinu mjesta u kojem žive, no učenici prosječnog materijalnog statusa općenito češće koriste internet od onih čiji je materijalni status ispodprosječan. Djevojke češće od mladića pristupaju društvenim mrežama kod kuće, u školi te kada su same izvan kuće, dok spolne razlike u čestini pristupanja društvenim mrežama u društvu nisu pronađene. Također, nisu utvrđene dobne razlike u čestini pristupanja društvenim mrežama ni u jednoj od ispitanih situacija.

mediji, društvene mreže, adolescenti, razlozi korištenja društvenih mreža, spolne razlike, dobne razlike

nije evidentirano

engleski

Croatian high school students on social networks: Who, what and how?

nije evidentirano

social media, social networks, adolescents, reasons for using social media, gender difference, age difference

nije evidentirano

Podaci o prilogu

107-107.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka

Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

1849-6946

Podaci o skupu

23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

predavanje

06.04.2017-08.04.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija