Hrvatski srednjoškolci na društvenim mrežama: Tko, što i kako? (CROSBI ID 646786)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Drača, Lucija ; Profaca, Nina ; Lazić, Nora ; Klapan Ivandić, Sibila Anđa ; Erceg, Inja
hrvatski
Hrvatski srednjoškolci na društvenim mrežama: Tko, što i kako?
Sudjelovanjem na društvenim mrežama djeca i mladi “izgrađuju” identitet i započinju socijalizaciju koja uključuje čitanje profila drugih članova zajednice i komuniciranje s njima. U ovom smo istraživanju ispitali koliko često i koje društvene mreže hrvatski srednjoškolci koriste, u kojim specifičnim situacijama, zašto i kojim uređajima im najčešće pristupaju. Provjerene su i pojedine razlike s obzirom na neke sociodemografske karakteristike učenika. U online istraživanju sudjelovalo je 1728 učenika (M = 16.42, SD = 1.04) srednjih škola iz Republike Hrvatske. Upitnikom korištenja društvenih mreža, konstruiranim za potrebe ovog istraživanja, ispitano je koje društvene mreže i koliko često učenici posjećuju, pristupaju li im s mobitela, računala ili drugih uređaja te u kojim situacijama. Također su nas zanimali i razlozi provjeravanja i pregledavanja društvenih mreža. Iako je utvrđeno kako djevojke općenito češće koriste društvene mreže od mladića, postoje spolne razlike u učestalosti korištenja pojedinih društvenih mreža pri čemu djevojke češće koriste Facebook, Instagram i Snapchat, a mladići Twitter. Rezultati također upućuju na to da mladići češće koriste društvene mreže radi razmjene informacija, a djevojke radi zabave. Mlađi srednjoškolci češće od starijih koriste društvene mreže, i to najčešće radi identifikacije s vršnjacima i traženja uzbuđenja. Ne postoji razlika u čestini pristupanja društvenim mrežama s obzirom na materijalni status učenika ili veličinu mjesta u kojem žive, no učenici prosječnog materijalnog statusa općenito češće koriste internet od onih čiji je materijalni status ispodprosječan. Djevojke češće od mladića pristupaju društvenim mrežama kod kuće, u školi te kada su same izvan kuće, dok spolne razlike u čestini pristupanja društvenim mrežama u društvu nisu pronađene. Također, nisu utvrđene dobne razlike u čestini pristupanja društvenim mrežama ni u jednoj od ispitanih situacija.
mediji, društvene mreže, adolescenti, razlozi korištenja društvenih mreža, spolne razlike, dobne razlike
nije evidentirano
engleski
Croatian high school students on social networks: Who, what and how?
nije evidentirano
social media, social networks, adolescents, reasons for using social media, gender difference, age difference
nije evidentirano
Podaci o prilogu
107-107.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka
Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
1849-6946
Podaci o skupu
23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
predavanje
06.04.2017-08.04.2017
Zagreb, Hrvatska