Percepcija potrošača o važnosti ekološki prihvatljive ambalaže prehrambenih proizvoda (CROSBI ID 410132)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bilogrević, Kristina
Petljak, Kristina
hrvatski
Percepcija potrošača o važnosti ekološki prihvatljive ambalaže prehrambenih proizvoda
Suvremenu proizvodnju ambalaže odlikuje veliki izbor ambalažnog materijala i oblika ambalaže, a kako ambalaža ima kratki životni vijek neophodno je osigurati mjere smanjivanja proizvodnje ambalaže te sprječavanje nastanka ambalažnog otpada. Količine i vrste otpada kroz povijest su se mijenjale slično kao i praksa njihovog zbrinjavanja, a značajne promjene usko se vežu uz industrijski razvoj. Recikliranje ambalaže može uvelike pridonijeti smanjivanju gomilanja otpada na odlagalištima i akumulirati velike količine sirovina koje će se moći upotrijebiti kao kvalitetne sekundarne sirovine u nekom drugom proizvodnom procesu. Na tržištu gotovo da i nema proizvoda koji nema istaknute simbole koje bi kupcima trebali dati informacije kako o proizvodu tako i o ambalaži u koju su proizvodi upakirani. No rijetko tko ih zna protumačiti, često su nejasni, pa na kraju gube smisao. Iako većina potrošača obraća pažnju na znakove, jedan dio ih nikad ne provjerava, između ostalog jer ih smatraju nevažnima. U radu se istražuje percepcija potrošača o važnosti ekološki prihvatljive ambalaže prehrambenih proizvoda. Provedeno je primarno istraživanje na uzorku od 115 ispitanika. Istraživalo se ponašanje potrošača prilikom odabira ambalaže prehrambenih proizvoda. Rezultati istraživanja upućuju na to da su briga za okoliš i manja opasnost za zdravlje glavni motivi za kupnju prehrambenih proizvoda u ekološki prihvatljivoj ambalaži. Ispitanici smatraju da drvo i papir imaju najmanji utjecaj na okoliš, dok plastika i staklo imaju najveći negativni utjecaj na okoliš.
ekološki prihvatljiva ambalaža, ponašanje potrošača, povijest ambalaže, recikliranje, utjecaj na okoliš, eko oznake
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina
engleski
Consumer perception on importance of environmentally friendly food packaging
nije evidentirano
environmentally friendly packaging, consumer behavior, history of packaging, recycling, environmental impact, eco-labels
nije evidentirano
Podaci o izdanju
61
11.04.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb