Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika (CROSBI ID 238299)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Blažević, Ines
hrvatski
Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika
Školski kurikulum, kroz jezgrovne, diferencirane i međupredmetne teme nastoji poticati individualni i socijalni razvoj učenika, njegovati vještine i sposobnosti prilagođavanja koje pridonose uspostavljanju uspješ- nih odnosa s okruženjem i rezultiraju zadovoljstvom u školi, obitelji i zajednici. Stoga je cilj ovoga rada ispitati utjecaj školskoga kurikuluma, odnosno njegovih sukreatora (učenika N=841, učitelja N=254 i roditelja N=1619) na razvoj socijalnih vještina učenika unutar prvoga obrazovnoga razdoblja. Rezultati istraživanja su pokazali da su samoprocjene razvijenosti socijalnih vještina, učestalost provođenja nastavnih strategija koje potiču razvoj socijalnih vještina, indeks vršnjačke prihvaćenosti te emocionalno- socijalna pismenost roditelja međusobno povezane i višestruko umrežene odrednice školskoga kurikuluma koje imaju i prediktivnu vrijednost. Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika isprepleten je školskim, obiteljskim i vršnjačkim utjecajima koji teže suradnji i partnerstvu, dobrobiti i uključenosti na svim razinama života i rada škole, njezina okružja, nastave i cjeloživotnoga učenja.
školski kurikulum, socijalne vještine, vršnjačka prihvaćenost, nastavne strategije, roditelji, učenici, učitelji
nije evidentirano
engleski
The school curriculum in the development of social skills of pupils
nije evidentirano
school curriculum, social skills, peer acceptance of teaching strategies, parents, pupils, teachers.
nije evidentirano