Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 870605

Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna; Blažević, Ines
Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1-2; 71-84 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


Naslov
Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika
(The school curriculum in the development of social skills of pupils)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Blažević, Ines

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 12 (2015), 1-2; 71-84

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
Školski kurikulum, socijalne vještine, vršnjačka prihvaćenost, nastavne strategije, roditelji, učenici, učitelji
(School curriculum, social skills, peer acceptance of teaching strategies, parents, pupils, teachers.)

Sažetak
Školski kurikulum, kroz jezgrovne, diferencirane i međupredmetne teme nastoji poticati individualni i socijalni razvoj učenika, njegovati vještine i sposobnosti prilagođavanja koje pridonose uspostavljanju uspješ- nih odnosa s okruženjem i rezultiraju zadovoljstvom u školi, obitelji i zajednici. Stoga je cilj ovoga rada ispitati utjecaj školskoga kurikuluma, odnosno njegovih sukreatora (učenika N=841, učitelja N=254 i roditelja N=1619) na razvoj socijalnih vještina učenika unutar prvoga obrazovnoga razdoblja. Rezultati istraživanja su pokazali da su samoprocjene razvijenosti socijalnih vještina, učestalost provođenja nastavnih strategija koje potiču razvoj socijalnih vještina, indeks vršnjačke prihvaćenosti te emocionalno- socijalna pismenost roditelja međusobno povezane i višestruko umrežene odrednice školskoga kurikuluma koje imaju i prediktivnu vrijednost. Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika isprepleten je školskim, obiteljskim i vršnjačkim utjecajima koji teže suradnji i partnerstvu, dobrobiti i uključenosti na svim razinama života i rada škole, njezina okružja, nastave i cjeloživotnoga učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Worldwide Political Science Abstracts