Primjena stilova učenja i višestrukih inteligencija u kulturi nastave (CROSBI ID 646671)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Mlinarević, Vesnica
hrvatski
Primjena stilova učenja i višestrukih inteligencija u kulturi nastave
U kulturi nastave suvremene škole vođenje, poučavanje i učenje je u funkciji samostalnog učenja, „učenja učenja“ i sve veće značenje ima inovativno i anticipativno učenje. Naglašava se organizacija, interakcija, timski rad, medijacija, samorad i samoevaluacija. Intencije su suvremenog društva da se učenici osposobe za cjeloživotno učenje te je neophodno svakog pojedinca osposobiti za samoučenje i aktivno učenje. Učenje je vrijednosno utemeljen proces okrenut budućnosti, u funkciji čovjeka i društva, čin stjecanja novog ili modifikacija i potvrđivanje postojećeg znanja, ponašanja i vještina i vrijednosti. Stilovi učenja zauzimaju važno mjesto u tumačenju različitih procesa učenja. Kako dispozicije stilova učenja određuju načine kako djelujemo u svijetu koji nas okružuje, načine učenja i oprimjerivanja znanja te komuniciranja, rad daje teorijsku analizu, pedagoške implikacije teme i komparaciju rezultata pojedinih znanstvenih istraživanja. U suvremenoj školi je potrebno dizajnirati kurikulume i nastavu koja promiče aktivno i samoregulirajuće učenje, kreativnost i kritičko mišljenje koji uvažavaju individualne stilove učenja, višestruke inteligencije, razvojne specifičnosti i potrebe učenika. Ukoliko su učenici intrizično motivirani kada uče, učenje je zabavno, a teorija višestrukih inteligencija upućuje na to da će učenici biti motivirani kada obavljaju aktivnosti koja se podudara s njihovim preferiranim stilom učenja. Uvažavajući specifične individualne pretpostavke i uvjete u kulturi nastave, učitelj oblikuje specifičan aranžman za učenje i određuje metode i intervencije koje učeniku predstavljaju orijentir u njegovoj individualnoj ili timskoj aktivnosti usmjeren njegovom stilu učenja. Mnogostruke učiteljeve uloge dolaze do izražaja u stvaranju i didaktičkom dizajniranju poticajne okoline za učenje, u poticanju metakognitivnih sposobnosti kod učenika, u njegovanju kulture dijaloga te pomoć u konstrukciji učenikovih kompetencija povezanih višestrukim inteligencijama.
nastava ; učenik ; učitelj ; stilovi učenja ; višestruke inteligencije
nije evidentirano
engleski
Apllication of learning styles and multiple intelligences in the culture of teaching
nije evidentirano
teaching ; learner ; teacher ; learning styles ; multiple intelligences
nije evidentirano
Podaci o prilogu
130-142.
2016.
nije evidentirano
objavljeno
978-86-87095-71-7
Podaci o matičnoj publikaciji
A Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar 2016-os tudományos konferenciáinak tanulmánygyűjteménye/Zbornik radova naučnih konferencija Učiteljskog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku 2016
Czékus, Géza ; Borsos, Éva
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici
Podaci o skupu
X. nemzetközi tudományos konferencia X. nemzetközi tudományos konferencia. V. módszertani konferencia III. IKT az oktatásban konferencia/10. međunarodna znanstvena konferencija 5. metodička konferencija 3. „IKT u obrazovanju” konferencija
predavanje
25.11.2016-26.11.2016
Subotica, Srbija