Strukturalno modeliranje (SEM) u pedagogiji (CROSBI ID 58428)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Opić, Siniša ; Maras, Nevenka
hrvatski
Strukturalno modeliranje (SEM) u pedagogiji
Autori prikazuju specifičnosti primjene strukturalnog modeliranja (SEM) u pedagogiji. U radu su ukazane specifičnosti mjernog modela (CFA) i strukturnog modela, te rekurzivnih i nerekurzivnih modela. Elaborirani su apsolutni, inkrementalni (relativni, komparativni) i parsimonični indeksi prikladnosti. Poseban naglasak stavljen je na analizu traga kao posebnu vrstu SEM-a, te njezin grafički prikaz - dijagram traga.Prikazan je i testiran medijacijski odnos te je objašnjena moderacija. Konstruiran je i inicijalni konfirmatorni model (CFA) u SEM-u. S ciljem konstruiranja pouzdanog CFA modela (budući da su indeksi prikladnosti loši) provedena je modifikacija s ciljem podudaranja empirijskog i hipotetskog/prediktivnog modela. Dodatno, s ciljem dobivanja boljeg, pouzdanijeg modela u CFA elaborirani (testirani) su dodatni testovi (Common Method Bias) s ciljem utvrđivanja vrijednosti varijance koja može biti objašnjena zasebnim/jednim faktorom, poput: Herman's single factor, Common Latent Factor i Marker variable.
kvalitativna metodologija, kvantitativna metodologija, istraživanje odgoja
nije evidentirano
engleski
Structural Equation Modeling (SEM) in Pedagogy
Autori prikazuju specifičnosti primjene strukturalnog modeliranja (SEM) u pedagogiji. U radu su ukazane specifičnosti mjernog modela (CFA) i strukturnog modela, te rekurzivnih i nerekurzivnih modela. Elaborirani su apsolutni, inkrementalni (relativni, komparativni) i parsimonični indeksi prikladnosti. Poseban naglasak stavljen je na analizu traga kao posebnu vrstu SEM-a, te njezin grafički prikaz - dijagram traga.Prikazan je i testiran medijacijski odnos te je objašnjena moderacija. Konstruiran je i inicijalni konfirmatorni model (CFA) u SEM-u. S ciljem konstruiranja pouzdanog CFA modela (budući da su indeksi prikladnosti loši) provedena je modifikacija s ciljem podudaranja empirijskog i hipotetskog/prediktivnog modela. Dodatno, s ciljem dobivanja boljeg, pouzdanijeg modela u CFA elaborirani (testirani) su dodatni testovi (Common Method Bias) s ciljem utvrđivanja vrijednosti varijance koja može biti objašnjena zasebnim/jednim faktorom, poput: Herman's single factor, Common Latent Factor i Marker variable.
quantitative methods, qualitative methods, mixed methods research
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
54-78.
objavljeno
Podaci o knjizi
Novi pristupi metodologiji istraživanja odgoja
Opić, Siniša ; Bognar, Branko ; Ratković, Snežana
Zagreb:
2017.
978-953-8115-18-9