Stavovi roditelja, učitelja i učenika prema programima za nadarene učenike (CROSBI ID 238182)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Pavlin-Bernardić, Nina ; Ravić, Silvija ; Borović, Ksenija
hrvatski
Stavovi roditelja, učitelja i učenika prema programima za nadarene učenike
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove roditelja, učitelja i učenika prema radu s nadarenim učenicima u školi, kao i prema oblicima obrazovanja nadarenih učenika kao što su akceleracija i grupiranje u posebne razredne odjele. U istraživanju je sudjelovalo 128 roditelja, 50 učitelja razredne nastave i nastavnika predmetne nastave te 140 učenika 4. i 5. razreda osnovne škole. Pokazalo se da sve tri skupine imaju pozitivne stavove prema programima za nadarene učenike, pri čemu se jedina statistički značajna razlika pokazala između roditelja i učenika: učenici su imali nešto negativnije stavove. Nije se pokazala statistički značajna razlika u stavovima roditelja s obzirom na obrazovanje, kao ni s obzirom na to je li njihovo dijete uključeno u rad skupine darovite djece u školi. Stavovi nadarenih i nenadarenih učenika također su bili podjednaki. No, kao i učitelji i roditelji i učenici su iskazali dominantno negativne stavove prema „preskakanju“ razreda i grupiranju nadarenih učenika u posebne razredne odjele.
stavovi prema programima za nadarene učenike, akceleracija, posebni razredni odjeli za nadarene učenike, roditelji, učitelji, učenici
nije evidentirano
engleski
Parents', teachers' and students' attitudes towards programs for gifted students
nije evidentirano
acceleration, attitudes, gifted students, grouping of gifted students, programs for gifted students
nije evidentirano