Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali (CROSBI ID 238168)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Romstein, Ksenija ; Sekulić-Majurec, A. Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1-2; 41-52

Podaci o odgovornosti

Romstein, Ksenija ; Sekulić-Majurec, A.

hrvatski

Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali

Inkluzija se, kao suvremeni pedagoški koncept, najčešće operacionalizira kroz redoviti sustav odgoja i obrazovanja. U suvremenoj literaturi inkluzija se eksplicira kao poželjna ideologija odgoja i obrazovanja, no postoje i autori koji upozoravaju da odgojno-obrazovne institucije zapravo podržavaju status quo socijalnih relacija što otežava njezinu implementaciju. Zbog toga se u posljednjih pet do deset godina na međunarodnoj razini sve više počelo govoriti o „obrnutoj” inkluziji – uključivanju djece tipičnog razvoja u posebni sustav odgoja i obrazovanja. Zagovaratelji obrnute inkluzije tvrde kako ona omogućuje djeci tipičnog razvoja učenje u kvalitetnijem okruženju iz više razloga: povoljniji je omjer odraslih i djece, postoji više mogućnosti za provođenje individualizacije načina rada i diferencijacije sadržaja rada, te zbog učiteljeve uske specijaliziranosti za učenje i poučavanje. S druge strane, obrnuta inkluzija djeci s teškoćama u razvoju omogućuje širenje socijalne mreže i stjecanje kompetencija potrebnih za svakodnevno socijalno funkcioniranje. Konkretnim praćenjem načina odgojno-obrazovnog rada u posebnom sustavu odgoja i obrazovanja zapažen je povoljniji omjer djece i odraslih, bolja diferencijacija nastavnih sadržaja te dominacija individualiziranog pristupa učeniku, uz korištenje specifčnih didaktičkih, audio-vizualnih sredstava i pomagala. Sve to ukazuje na postojanje resursa unutar postojećeg posebnog sustava odgoja i obrazovanja koji mogu odgovoriti na pedagoške pretpostavke obrnute inkluzije.

inkluzija, obrnuta inkluzija, poseban sustav odgoja i obrazovanja, kvaliteta odgoja i obrazovanja

nije evidentirano

engleski

Reverse inclusion – pedagogical values and potentials

nije evidentirano

inclusion, reverse inclusion, special education, quality of education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (1-2)

2015.

41-52

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice