Hrvatska prozodija u nastavi (CROSBI ID 238164)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Glušac, Maja
hrvatski
Hrvatska prozodija u nastavi
U radu se propituje obrada hrvatskoga naglasnog sustava u srednjoškolskom obrazovanju. Analiziranjem udžbenika hrvatskoga jezika i anketiranjem srednjoškolskih gimnazijskih profesora i profesora strukovnih škola dobiveni su podatci o načinu obrade naglasnog sustava u različitih usmjerenjima, o problemima s obradom naglasnog sustava te o zastupljenosti pojedinih sadržaja u nastavi s osobitim osvrtom na odmake od naglasne norme – koji nisu obvezan nastavni sadržaj. Razlike u pristupu naglasnom sustavu s obzirom na srednjoškolsko usmjerenje potvrđuju se i anketiranjem bivših učenika gimnazija i strukovnih škola, kao i testovima znanja. Radom se potvrđuje i činjenica kako je zainteresiranost (i profesora i učenika) za učenje i usvajanje toga gradiva vrlo slaba što naposljetku potvrđuje i tvrdnju da standardni naglasak ne konotira prestiž, viši status i jezičnu kompetenciju.
hrvatska prozodija, naglasna norma, odmaci od naglasnog sustava
nije evidentirano
engleski
Teaching the Croatian Prosody
nije evidentirano
the accentual system of Croatian, accentual norm, shifts from the accentual norm
nije evidentirano