Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 869853

Kako danas żive mladi u uvjetima siromaštva: perspektiva srednjoškolaca i njihovih roditelja


Družić Ljubotina, Olja; Kletečki Radović, Marijana; Ajduković, Marina
Kako danas żive mladi u uvjetima siromaštva: perspektiva srednjoškolaca i njihovih roditelja // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž. (ur.).
Zagreb: Medicinska naklada d.o.o., 2017. str. 101-101 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Kako danas żive mladi u uvjetima siromaštva: perspektiva srednjoškolaca i njihovih roditelja
(Everyday life of young people living in conditions of poverty: perspectives of high school students and their parents)

Autori
Družić Ljubotina, Olja ; Kletečki Radović, Marijana ; Ajduković, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž. - Zagreb : Medicinska naklada d.o.o., 2017, 101-101

Skup
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.-08.04.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Siromaštvo, obrazovanje, javne politike, mladi, kvalitativno istraživanje
(Poverty, education, public policy, youth, qualitative research)

Sažetak
Suvremeno hrvatsko društvo suočeno je s ekonomskom krizom koja je dovela do visoke nezaposlenosti i siromaštva. U siromaštvu djeca dijele sudbinu svojih roditelja, no s obzirom da imaju drugačije razvojne i dispozicijske potrebe, razumijevanje učinaka (rizika) siromaštva za dobrobit i kvalitetu života djece je nužno za jačanje društveno odgovornog pristupa olakšavanju siromaštva djece i mladih. U okviru projekta „Indikatori dobrobiti i siromaštva djece u Hrvatskoj u doba krize: Kako prekinuti začarani krug siromaštva djece?“, koji se provodio uz potporu Zaklade ADRIS, provedeno je složeno kvalitativno istraživanje (14 istraživačkih intervjua i 12 fokusnih grupa) s ciljem produbljivanja znanja o životu djece i njihovih obitelji koji žive u uvjetima siromaštva i dobivanja uvida u djelotvornost javnih politika u ovom području. U istraživanje je bilo uključeno 74 sudionika - srednjoškolaca, njihovih roditelja, stručnjaka koji neposredno rade s djecom koja žive u uvjetima siromaštva te donositelja odluka i zagovaratelja prava djece na razini socijalnih politika. U izlaganju će biti prikazani nalazi dijela istraživanja koji se odnose na perspektivu mladih koji žive u uvjetima siromaštva i njihovih roditelja. Analiza tematskog okvira će omogućiti uvid u sličnosti i razlike razine deprivacije i životnih mogućnosti mladih koji žive u siromaštvu u tzv. bogatijim i siromašnijim zajednicama. Analizirat će se značaj obrazovanja kao izlaza iz siromaštva, potencijal škola i lokalnih zajednica za stvaranjem prilika za djecu koja žive u siromaštvu te strategija nadvladavanja regionalnih razlika i njihovog utjecaja na nejednakosti siromašne djece i mladih. Posebna pozornost će se posvetiti etičkim aspektima istraživanja. Iako kvalitativne metode potiču kreativno razmišljanje o problemima i osjetljivija su na socijalni kontekst, pristupanje i provođenje istraživanja s djecom/mladima o socijalno i osobno osjetljivim temama kao što je siromaštvo je specifični etički istraživački izazov. Rad će biti predstavljen u okviru simpozija "Psihosocijalna prilagodba mladih u riziku od siromaštva".

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA