Neke odrednice školskog postignuća iz matematike i uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka (CROSBI ID 646520)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Koludrović, Morana ; Mišurac, Irena ; Reić Ercegovac, Ina
hrvatski
Neke odrednice školskog postignuća iz matematike i uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka
Rad se bavi ispitivanjem uspješnosti rješavanja problemskih zadataka i školskog postignuća iz matematike pri čemu se htjelo ispitati je li uloga prediktorskih varijabli jednaka u objašnjenju individualnih razlika u zaključnoj ocjeni iz matematike i uspješnosti rješavanja problemskih zadataka. U istraživanju je sudjelovalo 780 učenika (158 razredne i 345 predmetne nastave te 277 gimnazijalaca), od čega 396 učenika i 384 učenice. Primijenjene su skale matematičkog self – koncepta i interesa za matematiku te problemski zadaci iz matematike koji su s obzirom na potrebna matematička znanja primjereni najmlađem poduzorku. Rezultati dobnih i spolnih razlika u zaključnim ocjenama iz matematike potvrdili su već poznate nalaze. Naime, djevojke su imale značajno bolje ocjene u sve tri dobne skupine, dok su s obzirom na dob zaključne ocjene bile najviše u razrednoj nastavi, značajno niže u predmetnoj, a najniže u gimnazijalaca. Kada je riječ o dobnim razlikama, isto je utvrđeno i za matematički self- koncept te interes za matematiku kod kojih pak nije bilo značajnih spolnih razlika. Suprotno trendovima u ocjenama iz matematike, rezultati uspješnosti rješavanja problemskih zadataka pokazali su da se učenici razredne i predmetne nastave ne razlikuju međusobno, dok su gimnazijalci postigli značajno bolje rezultate. Posebno je zanimljivo da su u rješavanju problemskih zadataka učenici u odnosu na učenice bili uspješniji u sve tri dobne skupine. O različitim odrednicama školskog postignuća iz matematike i uspješnosti rješavanja problemskih zadataka govore rezultati HRA koji su pokazali da je jedini zajednički prediktor tim dvama kriterijima matematički self-koncept čije više vrijednosti u oba slučaja pridonose boljim rezultatima. Ostali prediktori (dob, spol, obrazovanje roditelja i interes za matematiku) na različite su načine povezani s ocjenama iz matematike odnosno s uspješnošću u rješavanju problemskih zadataka.
problemski zadaci, matematika, matematički self-koncept, interes
nije evidentirano
engleski
Some determinants of academic achievement in mathematics and success in problem solving tasks
nije evidentirano
problem solving tasks, mathematics, mathematical self-concept, interest
nije evidentirano
Podaci o prilogu
147-147.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Arambašić, L., Erceg, I., Kamenov, Ž.
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
1849-6946
Podaci o skupu
23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
predavanje
06.04.2017-08.04.2017
Zagreb, Hrvatska