Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ovladavanje sinonimima u školskome razdoblju jezičnoga razvoja govornika hrvatskoga jezika (CROSBI ID 238042)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Petrović, Bernardina ; Vignjević, Jelena Ovladavanje sinonimima u školskome razdoblju jezičnoga razvoja govornika hrvatskoga jezika // Jezik : časopis za kulturu hrvatskoga književnog jezika, 62 (2015), 1; 15-28

Podaci o odgovornosti

Petrović, Bernardina ; Vignjević, Jelena

hrvatski

Ovladavanje sinonimima u školskome razdoblju jezičnoga razvoja govornika hrvatskoga jezika

Rad donosi teorijske postavke o sinonimima i o sinonimiji kao paradigmatskom odnosu među leksemima, te o ovladavanju sinonimima tijekom jezičnoga razvoja. Kako je za usvajanje sinonima bitna određena razina kognitivnoga, ali i metajezičnoga, poglavito metasemantičkoga i metapragmatičkoga, znanja, njima se ovladava u kasnijem jezičnom razvoju, tj. od početka školske dobi govornika. Ovladavanje sinonimima kao metajezičnim znanjem potiče se eksplicitnim učenjem. Provedeno istraživanje pokazalo je kako je poznavanje sinonima u pozitivnoj korelaciji s čitačkim navikama, s poticajnom okolinom, te s izloženosti govornika učenju većeg broja stranih jezika. Na vještinu upotrebe sinonima u stvaralačkom pripovjednom tekstu, pokazalo je istraživanje, utječe broj stranih jezika koje govornik usvaja te govornikove čitačke navike. Spoznaje do kojih je provedeno istraživanje dovelo prinos su proučavanju ovladavanja hrvatskim jezikom u školskoj dobi jezičnoga razvoja, posebno ovladavanja metajezičnim znanjem. Rezultati ukazuju na smjernice metodičkoga pristupa jezičnim sadržajima tijekom predškolskog jezičnog odgoja i školske jezične naobrazbe.

sinonim, metajezično znanje, dijete školske dobi

nije evidentirano

engleski

Mastering Synonyms in the School Period of Linguistic Development of the Speakers of the Croatian Language

nije evidentirano

synonym, metalinguistic knowledge, school age child

nije evidentirano

Podaci o izdanju

62 (1)

2015.

15-28

objavljeno

0021-6925

Povezanost rada

Filologija