Ovladavanje sinonimima u školskome razdoblju jezičnoga razvoja govornika hrvatskoga jezika (CROSBI ID 238042)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Petrović, Bernardina ; Vignjević, Jelena
hrvatski
Ovladavanje sinonimima u školskome razdoblju jezičnoga razvoja govornika hrvatskoga jezika
Rad donosi teorijske postavke o sinonimima i o sinonimiji kao paradigmatskom odnosu među leksemima, te o ovladavanju sinonimima tijekom jezičnoga razvoja. Kako je za usvajanje sinonima bitna određena razina kognitivnoga, ali i metajezičnoga, poglavito metasemantičkoga i metapragmatičkoga, znanja, njima se ovladava u kasnijem jezičnom razvoju, tj. od početka školske dobi govornika. Ovladavanje sinonimima kao metajezičnim znanjem potiče se eksplicitnim učenjem. Provedeno istraživanje pokazalo je kako je poznavanje sinonima u pozitivnoj korelaciji s čitačkim navikama, s poticajnom okolinom, te s izloženosti govornika učenju većeg broja stranih jezika. Na vještinu upotrebe sinonima u stvaralačkom pripovjednom tekstu, pokazalo je istraživanje, utječe broj stranih jezika koje govornik usvaja te govornikove čitačke navike. Spoznaje do kojih je provedeno istraživanje dovelo prinos su proučavanju ovladavanja hrvatskim jezikom u školskoj dobi jezičnoga razvoja, posebno ovladavanja metajezičnim znanjem. Rezultati ukazuju na smjernice metodičkoga pristupa jezičnim sadržajima tijekom predškolskog jezičnog odgoja i školske jezične naobrazbe.
sinonim, metajezično znanje, dijete školske dobi
nije evidentirano
engleski
Mastering Synonyms in the School Period of Linguistic Development of the Speakers of the Croatian Language
nije evidentirano
synonym, metalinguistic knowledge, school age child
nije evidentirano