Didaktički primjeri i primjeri iz umjetničke literature u nastavi solfeggia osnovnih glazbenih škola (CROSBI ID 238012)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Radica, Davorka
hrvatski
Didaktički primjeri i primjeri iz umjetničke literature u nastavi solfeggia osnovnih glazbenih škola
U članku se analizira problem odabira glazbenih sadržaja u vidu primjera za diktate i prima vista pjevanje u nastavi solfeggia. Problem je sagledan na dva načina: kvantitativnom analizom udžbenika za solfeggio hrvatskih autora te intervjuiranjem nastavnika glazbenih škola. Analiza udžbenika (utvrđivanjem jedinice konteksta, jedinice registriranja i jedinice brojanja), pokazala je da su autori udžbenika nastavu solfeggia u načelu temeljili na didaktičkim primjerima a istu koncepciju nalazimo i u današnjoj nastavi što pokazuju rezultati intervjua. Favoriziranje didaktičkih primjera nastavnici najčešće opravdavaju činjenicom teškog snalaženja i pripremanja sadržaja umjetničke literature za pojedine zahtjeve glazbene nastavi te tvrdnjama kako se didaktičkim primjerima lakše postiže čvrsta sistematizacija gradiva. U tekstu se tako na primjeru solfeggia ukazuje na ključni problem teorijskih glazbenih predmeta u smislu njihove pretjerane didaktičnosti i teškog povezivanja s „pravom“ glazbom te na kroničan nedostatak priručnika i zbirki odnosno općenito udžbeničke literature u specijaliziranom glazbenom obrazovanju.
solfeggio, didaktički primjeri, umjetnička literatura
nije evidentirano
engleski
Didactic and classical music examples in basic music schools eartrainig teaching
nije evidentirano
eartraining, didactic music examples, classical music examples
nije evidentirano