Razlike u motivaciji za učenje engleskog i njemačkog kao stranih jezika u učenika mlađe školske dobi (CROSBI ID 238008)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Karlak, Manuela ; Šimić, Dajana
hrvatski
Razlike u motivaciji za učenje engleskog i njemačkog kao stranih jezika u učenika mlađe školske dobi
Dosadašnja istraživanja ukazuju na važnost motivacije u ovladavanju inim jezikom kao i na mogućnost da jačina motivacije može varirati ovisno o tome o kojem ciljnom jeziku je riječ, što se pak ponajprije dovodi u vezu s društvenom dimenzijom motivacije. Cilj ovog rada bio je kod hrvatskih učenika mlađe školske dobi, koji istodobno uče engleski i njemački kao strane jezike, istražiti razlike u motivaciji i s njom povezanih čimbenika s obzirom na: jačinu motivacije, željenu razinu ovladanosti stranim jezikom, izloženost u izvannastavnom kontekstu te razloge za učenje pojedinih jezika. Utvrđene su značajno više vrijednosti svih varijabla u korist engleskoga jezika u odnosu na njemački, kao i zanimljive kvalitativne razlike u pogledu razloga učenja dva strana jezika koje odražavaju snažne globalne i društvene utjecaje na motivaciju i ovladavanje stranim jezikom, pri čemu se višejezičnost ističe kao važan mehanizam kojim učenici njeguju različite supostojeće identitete.
motivacija, engleski i njemački kao strani jezici, izloženost u izvannastavnom kontekstu, razlozi za učenje
nije evidentirano
engleski
Motivational differences in learning English and German as foreign languages in younger school-aged learners
nije evidentirano
motivation, English and German as foreign languages, out-of-school exposure, reasons for learning
nije evidentirano