Solfeggio kao učenje glazbenog jezika – ulazne i izlazne kompetencije na vertikali glazbenog obrazovanja (CROSBI ID 646431)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Radica, Davorka
hrvatski
Solfeggio kao učenje glazbenog jezika – ulazne i izlazne kompetencije na vertikali glazbenog obrazovanja
Znanja i vještine stečene na nastavi solfeggia preduvjet su učenju i razumijevanju glazbe na svim ostalim glazbenim predmetima, od kompleksnih i međusobno povezanih disciplina koje razotkrivaju glazbeni slog, tj. načine strukturiranosti glazbenog materijala, do najpraktičnijih znanja i vještina koje se odnose na pjevanje i sviranje glazbenih instrumenata. Kod sistematiziranja sadržaja na vertikali glazbenog obrazovanja, od glazbenih vrtića do završnih godina glazbenih akademija, načelno se moraju uzeti u obzir dva osnovna aspekta učenja: subjekt – učenik (student) sa svim zakonitostima slušne percepcije i razvojne psihologije, te objekt – glazba (glazbeni materijal), koji se u tradicionalnom smislu primarno odnosi na tonalitetni sustav. U radu će se razmotriti oba navedena aspekta sadržajne problematike solfeggia. Subjekt – okvirnim određivanjem tzv. ulaznih i izlaznih kompetencija predmeta na ključnim točkama vertikale glazbenog obrazovanja, uzimajući u obzir preciznu sistematizaciju faktografskih i slušnih znanja i vještina, te proces spoznajnih mikrosinteza i makrosinteza. Objekt - utvrđivanjem temeljnih pretpostavki sinkronijskog pristupa glazbenom materijalu kao sadržaju solfeggia. Sinteza tradicionalnog i suvremenog u nastavi moguća je jedino uz poštivanje prave prirode subjekta i objekta, što je ujedno i pouzdan način pronalaženja njihovih dodirnih točaka.
znanja, vještine, ishodi učenja, muzikalnost, glazbeni materijal
nije evidentirano
engleski
Learning the Music Language through Solfeggio - Input and Output Competences of Music Education
nije evidentirano
knowledge, skills, learning outcomes, musicality, music material
nije evidentirano
Podaci o prilogu
227-240.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća
Davorka Radica, Vito Balić
Split: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu
978-953-6617-37-1
Podaci o skupu
5. međunarodni simpozij glazbenih pedagoga
predavanje
15.05.2015-17.05.2015
Split, Hrvatska