Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Udžbenici za solfeggio u Hrvatskoj kao koncepcijski modeli obrade intonacije i ritma u nastavi osnovnog glazbenog obrazovanja (CROSBI ID 237993)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Davorka Radica Udžbenici za solfeggio u Hrvatskoj kao koncepcijski modeli obrade intonacije i ritma u nastavi osnovnog glazbenog obrazovanja // Bašćinski glasi : južnohrvatski etnomuzikološki godišnjak, 8 (2004), 143-175

Podaci o odgovornosti

Davorka Radica

hrvatski

Udžbenici za solfeggio u Hrvatskoj kao koncepcijski modeli obrade intonacije i ritma u nastavi osnovnog glazbenog obrazovanja

Polazeći od pretpostavke da za nastavu solfeggia nije moguće napisati udžbenik koji bi ispunjavao opće didaktičke odrednice pomagala za nastavu, u članku se autorski udžbenici za početno učenje solfeggia, izdani u Hrvatskoj tijekom 20. stoljeća, analiziraju kao koncepcijski modeli obrade intonacije i ritma. Tako se iz posredno tumačene logike glazbenih sadržaja traže pokazatelji poštivanja načela jedne od metoda intonacije te otkrivaju specifičnosti pristupa osvještavanju tonaliteta autora poput Z.Grgoševića, R.Matza, M.Magdalenića, B.Lazarina i dr. U tekstu se precizira i potencijalna korisnost svake knjige i mogućnost današnje uporabe u nastavi. Kritičkim predstavljanjem poznatih modela učenja solfeggia, ukazuje se ne samo na općenitu potrebitost cjelovitog osmišljavanja sadržajne problematike nastave, nego se predočuju i reprezentativni modeli koji u praksi mogu poslužiti kao polazište sistematizacije.

udžbenici, solfeggio, intonacija, ritam

nije evidentirano

engleski

Solfeggio Textbooks in Croatia as conceptual models of processing intonation and rhythm in elementary music education

nije evidentirano

textbooks, solfeggio, intonation, rhythm

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8

2004.

143-175

objavljeno

1330-1128

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti