Udžbenici za solfeggio u Hrvatskoj kao koncepcijski modeli obrade intonacije i ritma u nastavi osnovnog glazbenog obrazovanja (CROSBI ID 237993)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Davorka Radica
hrvatski
Udžbenici za solfeggio u Hrvatskoj kao koncepcijski modeli obrade intonacije i ritma u nastavi osnovnog glazbenog obrazovanja
Polazeći od pretpostavke da za nastavu solfeggia nije moguće napisati udžbenik koji bi ispunjavao opće didaktičke odrednice pomagala za nastavu, u članku se autorski udžbenici za početno učenje solfeggia, izdani u Hrvatskoj tijekom 20. stoljeća, analiziraju kao koncepcijski modeli obrade intonacije i ritma. Tako se iz posredno tumačene logike glazbenih sadržaja traže pokazatelji poštivanja načela jedne od metoda intonacije te otkrivaju specifičnosti pristupa osvještavanju tonaliteta autora poput Z.Grgoševića, R.Matza, M.Magdalenića, B.Lazarina i dr. U tekstu se precizira i potencijalna korisnost svake knjige i mogućnost današnje uporabe u nastavi. Kritičkim predstavljanjem poznatih modela učenja solfeggia, ukazuje se ne samo na općenitu potrebitost cjelovitog osmišljavanja sadržajne problematike nastave, nego se predočuju i reprezentativni modeli koji u praksi mogu poslužiti kao polazište sistematizacije.
udžbenici, solfeggio, intonacija, ritam
nije evidentirano
engleski
Solfeggio Textbooks in Croatia as conceptual models of processing intonation and rhythm in elementary music education
nije evidentirano
textbooks, solfeggio, intonation, rhythm
nije evidentirano