Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Integracijski pristup glazbenom djelu (CROSBI ID 646422)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Radica, Davorka ; Leverić-Špoljarić, Nataša Integracijski pristup glazbenom djelu // Interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Sabina Vidulin-Orbanić (ur.). Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 404-426

Podaci o odgovornosti

Radica, Davorka ; Leverić-Špoljarić, Nataša

hrvatski

Integracijski pristup glazbenom djelu

Ideja interdisciplinarnosti u ovom se radu nastoji prikazati kroz dva načelna pristupa: 1) kao sjedinjenje glazbene teorije i glazbene prakse (znanstveno-analitičkog pristupa umjetničkom djelu i provedbe glazbeno-teorijskih disciplina u nastavi srednjih glazbenih škola) ; 2) kao integracija različitih aspekata poučavanja glazbe s ciljem cjelovitijeg slušnog i analitičkog razumijevanja glazbenog djela. U tom je smislu kao ogledno djelo odabran prvi stavak (Allegro molto) Simfonije br. 40 u g- molu, KV 550 W. A. Mozarta. Najveća izazovnost osmišljavanja praktičnog dijela integracijskog pristupa očituje se upravo u činjenici da se svaki segment glazbenog obrazovanja mora izričito usmjeriti ka svom „višem“ smislu, tj. mora predstavljati jednu dimenziju sagledavanja glazbenog djela, koja će u konačnici doprinijeti njegovom cjelovitom, iznijansiranom razumijevanju. Intonacijsko- ritamske vještine (solfeggio) obuhvatit će pjevanje glavnog tematskog (melodijskog) materijala i uočavanje transformacija koje tema doživljava tijekom glazbenog procesa. Poznavanje tonalitetnih zakonitosti usvojenih na nastavi harmonije (harmonijska analiza) razotkrit će stvarne razloge istih transformacija. Tonalitetni plan i osobitosti harmonijsko- interpunkcijskih završetaka u naznačenom instrumentalnom skladbenom strukturiranju bit će temelj analizi glazbenog oblika, koja će najviše približiti učenika/slušatelja razumijevanju višedimenzionalne glazbene cjelovitosti. Svi će navedeni postupci u konačnici osigurati izravan pristup jednoj od temeljnih skladbi glazbene literature s aspekta povijesti glazbe, gdje će se integracijski shvaćeno djelo argumentirano smjestiti u odgovarajući stilski kontekst, te ujedno očitovati individualne odlike Mozartova glazbenoga govora.

glazbena analiza, teorijske glazbene discipline, W.A.Mozart, Simfonija u g-molu KV550, cjelovito razumijevanje glazbenog djela

nije evidentirano

engleski

Integrative approach to music work

nije evidentirano

comprehensive understanding of musical work, Mozart's Symphpny in G minor KV550, musical analysis, theoretical musical disciplines

nije evidentirano

Podaci o prilogu

404-426.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje

Sabina Vidulin-Orbanić

Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli

978-953-7498-65-8

Podaci o skupu

Treći međunarodni simpozij glazbenih pedagoga

predavanje

18.04.2013-20.04.2013

Pula, Hrvatska

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Znanost o umjetnosti