Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 869012

Slobodni ritam ili promjena metarskog pristupa organizacije trajanja u nastavi solfeggia


Davorka Radica
Slobodni ritam ili promjena metarskog pristupa organizacije trajanja u nastavi solfeggia // Zbornik radova VII. međunarodnog simpozija Muzika u društvu / Jasmina Talam, Fatima Hadžić (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo FBiH, Muzička akademija u Sarajevu, 2010. str. 324-335 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Slobodni ritam ili promjena metarskog pristupa organizacije trajanja u nastavi solfeggia
(Free rhythm or chenges of meter access organizations of duration in ear training teaching)

Autori
Davorka Radica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova VII. međunarodnog simpozija Muzika u društvu / Jasmina Talam, Fatima Hadžić - Sarajevo : Muzikološko društvo FBiH, Muzička akademija u Sarajevu, 2010, 324-335

Skup
VII. međunarodni simpozij Muzika u društvu

Mjesto i datum
Sarajevo, BiH, 28.-30.10.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Slobodni ritam, metarski pristup organizaciji trajanja
(Free rhythm, meter access organizations of duration)

Sažetak
Poput intonacije, koja u konačnici smjera atonalitetu i ritam se u nastavi solfeggia kreće prema načinu organizacije koja mu je analogna a to je tzv. slobodni ritam ili ritam oslobođen metarskog okvira. U tekstu se propituje potreba proširivanja okvira glazbenog razumijevanja, koje je, zahvaljujući tradicionalnom glazbenom obrazovanju, ograničeno na tonalitetnu sustavnost. Iz putova evolucije glazbenog materijala nakon napuštanja tonaliteta mogu se iščitati i smjernice odnosno načini proširenja i daljnje nadgradnje glazbeno-percepcijskih mogućnosti. Najbolji predložak takve nadgradnje na ritamskom planu predstavlja organizacija ritamske komponente u okviru inspirativnog i izrazito konzistentnog glazbenog jezika skladatelja O. Messiaena. Ritam je središnja kategorija njegovog glazbenog mišljenja i refleksija osobitog načina promišljanja glazbenog vremena (ideje susreta vječnog i vremenskog), a izravnu inspiraciju nalazi i u indijskoj tradicijskoj glazbi. U tekstu se obrazlaže pedagoška eksplikacija ovakvog načina promišljanja ritamske komponente u kojemu stvaran problem predstavlja posve novi način brojanja (multiplikacijski umjesto divizijskog), te nude konkretna rješenja upotrebljiva u nastavnoj praksi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Umjetnička akademija, Split

Autor s matičnim brojem:
Davorka Radica, (293171)

Citiraj ovu publikaciju

Davorka Radica
Slobodni ritam ili promjena metarskog pristupa organizacije trajanja u nastavi solfeggia // Zbornik radova VII. međunarodnog simpozija Muzika u društvu / Jasmina Talam, Fatima Hadžić (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo FBiH, Muzička akademija u Sarajevu, 2010. str. 324-335 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Davorka Radica (2010) Slobodni ritam ili promjena metarskog pristupa organizacije trajanja u nastavi solfeggia. U: Jasmina Talam, F. (ur.)Zbornik radova VII. međunarodnog simpozija Muzika u društvu.
@article{article, editor = {Jasmina Talam, F.}, year = {2010}, pages = {324-335}, keywords = {free rhythm, meter access organizations of duration}, title = {Free rhythm or chenges of meter access organizations of duration in ear training teaching}, keyword = {free rhythm, meter access organizations of duration}, publisher = {Muzikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo FBiH, Muzi\v{c}ka akademija u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo, BiH} }