Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dva nestala zadarska portreta i jedan šibenski dokument za Giovannija Antonija Zoncu (CROSBI ID 237987)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Goja, Bojan Dva nestala zadarska portreta i jedan šibenski dokument za Giovannija Antonija Zoncu // Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti, 59 (2016), 37-45

Podaci o odgovornosti

Goja, Bojan

hrvatski

Dva nestala zadarska portreta i jedan šibenski dokument za Giovannija Antonija Zoncu

U monografiji Pitture antiche di Zara (Zadar, 1912.) kulturni djelatnik, pisac i istraživač slikarstva Giuseppe Sabalich (1856.–1828.) opisuje slike koje su se čuvale u privatnim zbirkama građanskih i plemićkih obitelji u Zadru ali i u njihovim kućama i ljetnikovcima na otocima i u zaleđu. Nekoliko fotografija koje su vjerojatno rađene prigodom njegovog istraživanja zadarskog slikarstva a nisu upotrijebljene u knjizi čuvaju se u Državnom arhivu u Zadru. U ovom se radu iz tog fonda objavljuje fotografija portreta Lovre Fondre kao i fotografija portreta neznanog ratnika iz obitelji Detrico. Fotografije dvaju portreta ranije nisu bile objavljene i nisu bile poznate u literaturi. Prvi portret je u vrijeme kada je Sabalić radio na knjizi bio u vlasništvu Luigija Felicinovića a vlasnik drugoga bio je Francesco Damiani di Vergada. Za našu kulturnu povijest posebno je važan portret Lorenza Fondra (Šibenik, 1644.–Zadar, 1709.) koji je bio jedna od najistaknutijih osoba mletačke Dalmacije u drugoj polovini 17. i početka 18. stoljeća zbog svojeg djelovanja na širokom području od književnosti i prava do historiografije i diplomacije. Na drugom portretu prikazan je član jedne od najuglednijih zadarskih plemićkih obitelji koja je dala mnoge zaslužne pripadnike koji su obavljali visoke dužnosti u službi Republike Venecije. Nije poznato što se s portretima događalo nakon izdanja Sabalićeve monografije niti da li su uopće sačuvani. U drugom dijelu rada objavljuje se novopronađeni arhivski dokument iz 1695. godine u kojem se govori o slici koju je venecijanski slikar Giovanni Antonio Zonca (1652.–1723.) trebao izraditi za samostan sv. Dominika u Šibeniku. U dokumentu koji se čuva u zadarskom Državnom arhivu fra Frane Parčić, prior samostana sv. Dominika u Šibeniku, imenuje svojim opunomoćenicima fra Gerolima Galantea i fra Giovannija Alvisea Cornelija, kako bi ga zastupali u prijeporu koji je nastao zbog izrade ranije naručene slike. Zoncino djelo nije moguće prepoznati među sačuvanim slikama u inventaru šibenskog dominikanskog samostana pa ne treba isključiti mogućnost da slika nikada nije niti dovršena i isporučena. Bez obzira na to, dokument je vrijedno svjedočanstvo da je Giovanni Antonio Zonca radio i za naručitelje iz Dalmacije a ne samo za one iz Venecije i okolnih gradova.

17. stoljeće, slikarstvo, portreti, Lovre (Lorenzo) Fondra, obitelj Detrico, Zadar, Giovanni Antonio Zonca, Šibenik

nije evidentirano

engleski

Two Lost Portraits from Zadar and a Document on Giovanni Antonio Zonca and Šibenik

nije evidentirano

17th century, painting, portraits, Lovre (Lorenzo) Fondra, the Detrico family, Zadar, Giovanni Antonio Zonca, Šibenik

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59

2016.

37-45

objavljeno

0553-6707

Povezanost rada

Povezane osobe



Povijest umjetnosti

Poveznice