Učeničko razumijevanje čestične građe tvari u osnovnoj školi (CROSBI ID 409987)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kuzmić, Ivana
Planinić, Maja
hrvatski
Učeničko razumijevanje čestične građe tvari u osnovnoj školi
Učenici osnovnih škola imaju brojne poteškoće s razumijevanjem čestične građe tvari. Mnoge su njihove poteškoće dokumentirane u raznim zemljama svijeta, a jedan dio njih prikazan je i u materijalima Američke udruge za napredak znanosti (AAAS) pod nazivom Project 2061. Odabrano je 15 zadataka iz samoga projekta, koji su bili testirani na 1000 američkih učenika 6. do 9. razreda, a kojima se moglo procijeniti razumijevanje čestične građe tvari hrvatskih učenika. Testiranje je provedeno u Zagrebu, na 109 učenika sedmih i osmih razreda Osnovne škole grofa Janka Draškovića. Pokazalo se da ne postoji statistička razlika u uspjehu na testu između učenika sedmoga i osmoga razreda. Neke su se miskoncepcije pokazale vrlo čvrstima i pojavile su se i u sedmim i u osmim razredima. Usporedba s američkim učenicima pokazala je kako su hrvatski učenici statistički značajno uspješnije riješili test od američkih učenika, ali su brojne miskoncepcije, koje su se javile kod američkih učenika, bile prisutne i kod naših učenika osnovne škole. Na kraju su dani prijedlozi kako bi se kroz nastavu fizike te pogrešne ideje mogle promijeniti.
atomi, molekule, građa tvari, osnovna škola, nastava fizike, Project 2061
nije evidentirano
engleski
Elementary school students' understanding of particulate nature of matter
nije evidentirano
atoms, molcules, structure of matter, elementary school, physics education, Project 2061
nije evidentirano
Podaci o izdanju
59
30.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Zagreb