Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Sergije Glumac i vizualni identitet Prve hrvatske tvornice ulja u 1930-ima (CROSBI ID 237954)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Magaš Bilandžić, Lovorka Sergije Glumac i vizualni identitet Prve hrvatske tvornice ulja u 1930-ima // Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti, 59 (2016), 1; 105-118. doi: 10.17685/Peristil.59.9

Podaci o odgovornosti

Magaš Bilandžić, Lovorka

hrvatski

Sergije Glumac i vizualni identitet Prve hrvatske tvornice ulja u 1930-ima

U članku se na temelju arhivske dokumentacije, korespondencije i sačuvanih skica, plakata i ostale građe analizira razgranata i intenzivna suradnja grafičara, grafičkog dizajnera i scenografa Sergija Glumca s Prvom hrvatskom tvornicom ulja (osn. 1916.) koja se nalazila u vlasništvu istaknute zagrebačke židovske obitelji Aleksander (Alexander). Glumac je za tvornicu tijekom 1930-ih oblikovao prepoznatljiv vizualni identitet i koordinirao cjelokupnu propagandnu aktivnost − od plasiranja proizvoda na tržište putem opsežnog oglašavanja do oblikovanja izložbenih prostora i organiziranja predstavljanja na značajnim gospodarskim sajmovima (Zagrebački zbor, Ljubljanski velesajam). Njegov grafički dizajn se po modernosti i čistoći vizualnog jezika, strukturiranju poruke i konstruiranju konotativnih značenja razlikovao od oblikovanja korištenog u oglašavanju ostalih ulja (npr. Riviera, Meinl) prisutnih na tržištu Kraljevine Jugoslavije tijekom međuratnog razdoblja. Glumac je poznavao inozemne uzore (Réne Clarke) i uspješno reinterpretirao uobičajene motive korištene u reklamiranju proizvoda od ulja (npr. izlijevanje ulja). Njegova su rješenja varirala od stiliziranih skica s naznakama avangardnih tendencija i realiziranih modernih plakata do konvencionalnih rješenja u kojima je naglasak bio na vještom realističkom crtežu i snažnom koloritu. U kreiranju imagea proizvoda koristio je različite marketinške tehnike, naglašavao kvalitetu ulja, njegovu zdravstvenu prednost i vrijednost koja se dobiva za povoljnu cijenu. Glumčeva grafička rješenja i koordiniranje intenzivne višemjesečne reklamne kampanje koja se pod sloganom "Kuhanje na ulju" 1934. realizirala u različitim smjerovima (od klasičnog oglašavanja do kinoreklame i personaliziranog pristupa) ponajbolje svjedoče o širini njegove djelatnosti te važnom doprinosu oglašavanju prehrambene industrije u Hrvatskoj u međuratnom razdoblju.

grafički dizajn, reklama, Sergije Glumac, Prva hrvatska tvornica ulja, zagrebačko ulje Crvena zvijezda, obitelj Aleksander, prehrambena industrija, međuratno razdoblje

nije evidentirano

engleski

Sergije Glumac and the Visual Identity of the First Croatian Oil Factory in the 1930s

nije evidentirano

graphic design, advertising, Sergije Glumac, Firts Croatian Oil Factory, Zagreb Red Star Oil, Aleksander family, food industry, interwar period

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59 (1)

2016.

105-118

objavljeno

0553-6707

1849-6547

10.17685/Peristil.59.9

Povezanost rada

Povijest umjetnosti

Poveznice