Potencijalno darovita djeca i njihove obitelji na prijelazu iz vrtića u školu (CROSBI ID 646287)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Blanuša Trošelj, Danijela ; Arrigoni, Jasna
hrvatski
Potencijalno darovita djeca i njihove obitelji na prijelazu iz vrtića u školu
U Rijeci postoji tradicija identifikacije potencijalno darovite djece predškolske dobi. Njima se pristupa s prilagođenim sadržajima u redovnim vrtićkim programima ili pak specijaliziranim kraćim programima. Što se s njima događa kada odu u školu te koje „muke“ muče njih i njihove roditelje na prijelazu iz vrtića u škole, ostaje nepoznato. Stoga je cilj ovog istraživanja istražiti način na koji se obitelji potencijalno darovite djece suočavaju s prijelazom djeteta iz vrtića u školu te izazovima tijekom pohađanja razredne nastave. Radi se o kvalitativnom longitudinalnom istraživanju koje je započelo u šk.god. 2014./2015., a predviđeno trajanje je do kraja četvrtog razreda, s mogućnošću produžetka i na starije razrede. U istraživanje se uključilo sedam obitelji s potencijalno darovitom djecom koja su te godine krenula u prvi razred. Prije samog polaska u školu roditelji su opisali svoja očekivanja, dvojbe i strahove vezane uz polazak njihove djece u školu, te odgovorili na niz pitanja koja opisuju razvoj djeteta, tijek identifikacije, iskustvo s vrtićem te trenutni položaj djeteta u obitelji i karakteristike same obitelji. Tijekom školske godine svaka je obitelj vodila dnevnik o temama relevantnim za istraživanje. Iskustva koja se prikupe ovim istraživanjem mogu pomoći u daljnjem radu s potencijalno darovitom djecom, njihovim obiteljima te odgajateljima i učiteljima.
Obrazovanje potencijalno darovite djece ; Uloga obitelji u odgoju i obrazovanju darovite djece ; Kvalitativna istraživanja ; Diskontinuitet odgoja
nije evidentirano
engleski
Potentially gifted children and their families in transition from kindergarten to school
nije evidentirano
Education of potentially gifted children ; Role of the family in the education of gifted children ; Qualitative research ; Discontinuity of education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
pozvano predavanje
25.02.2016-27.02.2016
Zadar, Hrvatska