Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 868238

Korištenje saznanja o polifenolnom profilu hrvatskih vina u marketinške svrhe


Rastija, Vesna; Mihaljević, Kristina; Drenjančević, Mato; Jukić, Vladimir
Korištenje saznanja o polifenolnom profilu hrvatskih vina u marketinške svrhe // Radovi Zavoda za znanstveni i umjetnički rad u Požegi, 5 (2016), 39-56 doi:10.21857/yrvgqtpxw9 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Korištenje saznanja o polifenolnom profilu hrvatskih vina u marketinške svrhe
(Using Knowledge of the Polyphenolic Profile of Croatian Wines for Marketing Purposes)

Autori
Rastija, Vesna ; Mihaljević, Kristina ; Drenjančević, Mato ; Jukić, Vladimir

Izvornik
Radovi Zavoda za znanstveni i umjetnički rad u Požegi (1848-6231) 5 (2016); 39-56

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Polifenoli ; hrvatska vina ; funkcionalna hrana ; marketing
(Polyphenols ; Croatian wine ; functional food ; marketing)

Sažetak
Umjerena i redovita konzumacija vina povezana je s brojnim blagotvornim učincima vina na zdravlje čovjeka. Ti učinci su povezani s polifenolnim supstancijama iz vina koje imaju najsnažniji utjecaj na bolesti srca i krvnih žila. Polifenolne sastavnice vina su također zaslužne za antikancerogeno, neuroprotektivno i antidijabetičko djelovanje. Na temelju toga vino se, posebice crno, može smatrati funkcionalnom hranom koja ima i dokazano farmakološko djelovanje. Hrvatska obiluje vinorodnim područjima i kvalitetnim vinima, ali su te činjenice slabo iskorištene u marketinške svrhe. Crna vina iz Srednje i Južne Dalmacije imaju najveći sadržaj polifenola, što se pripisuje povoljnijim klimatskim uvjetima koji uvelike utječu na formiranje tih tvari u grožđu tijekom zriobe. Međutim, neka vina iz kontinentalne Hrvatske svojom kvalitetom ne zaostaju za dalmatinskim vinima. Naša se vina moraju istaknuti iz mase stranih, uvoznih vina koja su mahom jeftinija, ali ne nužno i slabije kvalitete od hrvatskih te privući kupca i u našoj zemlji, a posebice u inozemstvu. Navedene činjenice treba maksimalno iskoristiti u strategiji prodaje, distribucije, promocije i marketinga hrvatskih vina.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija, Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek

Citiraj ovu publikaciju

Rastija, Vesna; Mihaljević, Kristina; Drenjančević, Mato; Jukić, Vladimir
Korištenje saznanja o polifenolnom profilu hrvatskih vina u marketinške svrhe // Radovi Zavoda za znanstveni i umjetnički rad u Požegi, 5 (2016), 39-56 doi:10.21857/yrvgqtpxw9 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Rastija, V., Mihaljević, K., Drenjančević, M. & Jukić, V. (2016) Korištenje saznanja o polifenolnom profilu hrvatskih vina u marketinške svrhe. Radovi Zavoda za znanstveni i umjetnički rad u Požegi, 5, 39-56 doi:10.21857/yrvgqtpxw9.
@article{article, year = {2016}, pages = {39-56}, DOI = {10.21857/yrvgqtpxw9}, keywords = {polyphenols, Croatian wine, functional food, marketing}, journal = {Radovi Zavoda za znanstveni i umjetni\v{c}ki rad u Po\v{z}egi}, doi = {10.21857/yrvgqtpxw9}, volume = {5}, issn = {1848-6231}, title = {Using Knowledge of the Polyphenolic Profile of Croatian Wines for Marketing Purposes}, keyword = {polyphenols, Croatian wine, functional food, marketing} }

Citati