Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i usporedba s dijakronijskim modelom (CROSBI ID 780187)

Druge vrste radova | ostalo

Škojo, Tihana Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i usporedba s dijakronijskim modelom // Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i usporedba s dijakronijskim modelom. 2012.

Podaci o odgovornosti

Škojo, Tihana

hrvatski

Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i usporedba s dijakronijskim modelom

Premda su početak dvadesetprvog stoljeća označile snažne promjene u hrvatskom obrazovnom sustavu nastava glazbe u gimnaziji i dalje se izvodi nepromijenjeno, istim nastavnim modelom od ustroja gimnazijskog školovanja sve do danas. Pod imenom nastavnog predmeta glazbena umjetnost krije se povijest glazbe koncipirana na dijakronijskom načelu kao rekapitulacija glazbenih događaja u kronološkom redu. Nasuprot dijakronijskom modelu nastava glazbene umjetnosti mogla bi se izvoditi i prema sinkronijskom modelu. Taj model postavlja u središte podučavanja glazbu i njezine pojavne oblike, koje neovisno o povijesnom kontekstu promatra, analizira, tumači i uspoređuje. Podučavanje glazbe sinkronijskim modelom zasniva se na aktivnosti slušanja. Metodički vođenim slušanjem učenici upoznaju glazbu, razvijaju glazbeni ukus i kritičan odnos prema glazbi. On označava suvremeni način podučavanja jer se prilagođavanjem sadržaja i kreativnim nastavnim postupcima ostvaruje značajan napredak u nastavnoj praksi. Budući da je ovdje riječ o fleksibilnoj metodologiji izrade i odabira sadržaja i načina rada u kojima se prednost daje inicijativi učenika i učitelja te kreativnom ponašanju svih sudionika obrazovanja možemo reći da je sinkronijski model sukladan strukturi otvorenog kurikuluma.

dijakronijski model, sinkronijski model, otvoreni kurikulum

Rad je izložen na Međužupanijskom stručnom vijeću nastavnika glazbene umjetnosti u Zagrebu 21. svibnja 2012.

engleski

Synchronic model of teaching music in high school and comparison with the diachronic model

nije evidentirano

diachronic model, synchronic model, open curriculum

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i usporedba s dijakronijskim modelom

2012.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija, Glazbena umjetnost