Primjer interdisciplinarnog pristupa srednjoškolskom kurikulumu (CROSBI ID 646184)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Škojo, Tihana
hrvatski
Primjer interdisciplinarnog pristupa srednjoškolskom kurikulumu
Danas se hrvatska odgojno-obrazovna praksa suočava s novim izazovima i potrebom usklađivanja lokalnog i nacionalnog sa svjetskim postignućima. Nacionalni okvirni kurikulum donosi nove načine planiranja i ostvarivanja poučavanja te poziva da promjenama u školskom kurikulumu odgovorimo na suvremena odgojno- obrazovna stremljenja. Školski kurikulum I. gimnazije Osijek odlikuje se posebnošću da se tjedan dana uoči proslave Dana škole ne održava redovita nastava, već su učenici i nastavnici organizirani u projektima u kojima se oblicima integracije, korelacije ili komparativnim pristupom razrađuju pojedine međupredmetne teme i osmišljavaju najbolji načini izvedbe. Školske 2010./2011. godine na inicijativu učenika i nastavnika povijesti, etike, vjeronauka, likovne i glazbene umjetnosti pokrenut je projekt Zlatni Prag - kolijevka srednjoeuropske kulture. Svrha interdisciplinarnog projekta bilo je upoznavanje i kritičko promišljanje učenika o nacionalnim, društvenim, povijesnim, gospodarskim, političkim, religijskim i kulturnim značajkama Praga, upoznavanje plesne, glazbene, likovne i dramske umjetnosti i senzibiliziranje učenika za tradicijsku i autorsku umjetničku baštinu, te utvrđivanje utjecaja na hrvatsku kulturu. Provedba projekta obuhvaćala je pripremne aktivnosti, podjelu projektnih tema i zadataka, ostvarivanje projekta koje je obuhvaćalo pripremu materijala i putovanje u Prag i završnu fazu u kojoj su se sistematizirali prikupljeni materijali. Predstavljanje projekta realizirano je kombinacijom izložbe fotografija, powerpoint prezentacijom, kolažem plesnih i instrumentalističkih solističkih ulomaka i promocijom stripa. Vrednovanje projekta ostvareno je temeljem evaluacijskog upitnika kojim su učenici i nastavnici iskazali iznimno zadovoljstvo realizacijom projekta i želju za brojnijim mogućnostima provođenja sličnih oblika poučavanja. Uspješnom realizacijom projekta prikazana je mogućnost ostvarivanja interdisciplinarnog pristupa integracijom predmeta iz društveno- humanističkog i umjetničkog područja te kreativnog ostvarivanja školskog kurikuluma.
školski kurikulum, projekt, interdisciplinarni pristup
nije evidentirano
engleski
Example of interdisciplinary approach to high school curriculum
nije evidentirano
school curriculum, project, interdisciplinary approach
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Pedagog kreator kurikuluma i kulture odgojno- obrazovne ustanove Deveti susret pedagoga Hrvatske
predavanje
11.04.2011-13.04.2011
Zadar, Hrvatska