Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 867303

Strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva


Letina, Alena
Strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva // Školski vjesnik, 65 (2016), 1; 7-32 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


Naslov
Strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva
(Active learning strategies in Science and Social studies classes)

Autori
Letina, Alena

Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 65 (2016), 1; 7-32

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
Odgovornost za učenje ; nastava usmjerena na učenika ; učestalost primjene ; učinkovitost
(Efficiency, frequency of use, responsibility for learning, student centred teaching)

Sažetak
U ovom radu analiziraju se temeljna obilježja aktivnog učenja i njegove prednosti pri razvoju učeničkih kompetencija u odnosu na pasivno učenje i direktno poučavanje. Kako bi se ispitala njegova zastupljenost u nastavi prirode i druÅ¡tva, provedeno je istraživanje čiji je cilj bio ispitati učestalost primjene aktivnih oblika učenja, odnosno utvrditi najčešće i najrjeđe primjenjivane strategije učenja u nastavi prirode i društva. Istraživanje je provedeno na uzorku 118 učitelja razredne nastave Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati su pokazali da su strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva samo djelomično zastupljene te da su osobito rijetki aktivni oblici učenja uz primjenu suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da je zastupljenost direktnog poučavanja u odnosu na aktivne oblike učenja još uvijek dominantna. Stoga je potrebno poraditi na promicanju primjene strategija aktivnog učenja u nastavi prirode i društva, osobito njenih temeljnih oblika, poput istraživački usmjerene nastave.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Alena Letina, (317842)