Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poziv medicinske sestre iz perspektive studenata studija Sestrinstva Sveučilišta Sjever (CROSBI ID 646148)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Neuberg, Marijana ; Cikač, Tina ; Martić, Zorica Poziv medicinske sestre iz perspektive studenata studija Sestrinstva Sveučilišta Sjever // Položaj pomurskih medicinskih sester v družbi / Zrim, Marija (ur.). Murska Sobota: Strokovno društvo medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Pomurja, 2016. str. 87-99

Podaci o odgovornosti

Neuberg, Marijana ; Cikač, Tina ; Martić, Zorica

hrvatski

Poziv medicinske sestre iz perspektive studenata studija Sestrinstva Sveučilišta Sjever

Uvod: Sestrinstvo se sve shvaća kao disciplina koja ima prepoznatljiv program djelovanja i koja je nezavisna od drugih disciplina u sustavu zdravstvene zaštite. Medicinske sestre imaju vodeću ulogu u stvaranju zadovoljstva pacijenta te odgovarajuće zdravstvene usluge budući da su u stalnom kontaktu s pacijentima. U radu je prikazano obrazovanje medicinskih sestara u Hrvatskoj, s kojim se izazovima medicinske sestre susreću te koji su nedostatci, ali i prednosti hrvatskog sestrinstva. Cilj rada je saznati razinu informiranosti studenata studija sestrinstva, njihove stavove o potrebi uvođenja mentora kao supervizora, te postoji li razlika u mišljenju o važnosti edukacije medicinskih sestara između studenata prve godine i studenata druge i treće godine. Metode: Istraživanjem je obuhvaćeno je 76 ispitanika (N = 76). Upitnik se sastoji od 15 pitanja, a studenti su popunjavali on line uz pomoć aplikacije Google Forms. Korištene su deskriptivne te inferencijalne metode statističke analize. Zaključci u vezi razlika u varijablama donošeni su na nivou signifikantnosti od 0, 080 odnosno uz pouzdanost od 92% zbog manjeg uzorka. Rezultati: Čak 80% anketiranih studenata smatra kako je kod uvođenja u rad potreban mentor. Potreba za mentorom naročito je naglašena kod studenata koji imaju kratki ili uopće nemaju radni staž (p = 0, 075).Očekivalo se da će studenti viših godina studija imati kritički osvrt o potrebama edukacije jer tijekom godina studija stječu određeni uvid u nedostatke u obrazovanju. 87 Rasprava i zaključak: Problem u RH jest upravo nedostatak mentora koji bi uvodili u rad novozaposlene osobe. Istraživanje pokazuje kako mentor ima važnu ulogu u osposobljavanju osobe za samostalan rad, povećanju zadovoljstva na poslu, povećanje znanja zbog povezivanja teorije s praksom, doprinosi povećanju samopoštovanja i socijalizaciji u novom radnom okruženju te djeluje na osobni i profesionalni rast i razvoj. Za daljnji razvoj sestrinstva u Hrvatskoj potrebne su medicinske sestre koje će ambiciozno težiti višem i boljem obrazovanju te cjeloživotnoj edukaciji.

obrazovanje, sestrinstvo, medicinska sestra, student, mentor

nije evidentirano

engleski

The perspective of the students of University North, Biomedical Sciences department about the nursing vocation

nije evidentirano

education, nursing, nurse, student, mentor

nije evidentirano

Podaci o prilogu

87-99.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zrim, Marija

Murska Sobota: Strokovno društvo medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Pomurja

978-961-285-576-5

Podaci o skupu

Položaj pomurskih medicinskih sester v družbi

pozvano predavanje

04.11.2016-04.11.2016

Moravske Toplice, Slovenija

Povezanost rada

nije evidentirano