Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nove paradigme u poučavanju sviranja klavira (CROSBI ID 237628)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Škojo, Tihana ; Sabljar, Mirna Nove paradigme u poučavanju sviranja klavira // Život i škola = Life and school, 62 (2016), 3; 259-274

Podaci o odgovornosti

Škojo, Tihana ; Sabljar, Mirna

hrvatski

Nove paradigme u poučavanju sviranja klavira

U obrazovnom sustavu Republike Hrvatske glazbene su škole, kao umjetničke odgojno- obrazovne ustanove, nositelji važne društvene uloge, utvrđivanja i promicanja kulture. Unatoč brojnim teorijskim razmatranjima o glazbeno pedagoškim pitanjima koja aktualiziraju probleme nastave instrumenta i navode prednosti otvorenog kurikuluma gdje nastavnici temeljem svojih stručnih i pedagoških kompetencija prilagođavaju nastavne sadržaje potrebama i interesima učenika i vremena te moderniziraju i poboljšaju tradicionalno postavljenu metodičko- didaktičku organizaciju poučavanja, tradicionalni pristup, koji se ogleda u dominantnoj ulozi nastavnika još uvijek je česta pojava u glazbenim školama. Razlog tome je što su nastavnici instrumenta u svome visokoškolskom obrazovanju prvenstveno usmjereni na razvoj izvođačkih vještina, a pedagoška znanja stječu na malome broju pedagoško-psiholoških kolegija. Njihovo je poučavanje većinom bazirano na stečenom iskustvu s nastave instrumenta i sukladno tome najčešće se koriste načinom poučavanja svojih nastavnika, prema modelu „poučavam kako su mene poučavali“. Tradicionalni je pristup opravdavan isključivo s gledišta stjecanja glazbenih reproduktivnih sposobnosti i kao takav rezultira razvijenom vještinom sviranja instrumenta i postignutim uspjehom na natjecanjima. Pri tome nastavnici zanemaruju stjecanje drugih važnih glazbenih znanja, vještina i navika, razvoj vlastitog sustava vrijednosti, kritičkog mišljenja, kreativnosti te u konačnici cjeloviti glazbeni i kulturni razvitak učenika. Uz obilježja tradicionalnog pristupa u radu ukazujemo na nove paradigme u nastavi sviranja, utemeljene na individualiziranom pristupu i optimalnom razvoju svakog pojedinca. Takvom će nastavom nastavnik sviranja, stručnim i suvremenim pedagoškim pristupom, uz kvalitetnu metodičku i didaktičku realizaciju ishoda učenja, iznaći načine pobuđivanja interesa i znatiželje svakog učenika, a kroz permanentnu analizu vlastitog rada iznova unaprjeđivati vlastito poučavanje i profesionalni razvoj.

nastava sviranja klavira, tradicionalan pristup, paradigme suvremenosti

nije evidentirano

engleski

New Paradigms in Piano Teaching

nije evidentirano

piano teaching, traditional approach, new paradigms

nije evidentirano

Podaci o izdanju

62 (3)

2016.

259-274

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Pedagogija

Poveznice