Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost osobina ličnosti, nade, optimizma i zadovoljstva životom odgojitelja predškolske djece (CROSBI ID 237565)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Jelić Puhalo, Jelena Povezanost osobina ličnosti, nade, optimizma i zadovoljstva životom odgojitelja predškolske djece // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 1-2; 205-220

Podaci o odgovornosti

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Jelić Puhalo, Jelena

hrvatski

Povezanost osobina ličnosti, nade, optimizma i zadovoljstva životom odgojitelja predškolske djece

Osnovni cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos osobina ličnosti odgojitelja s njihovom nadom, optimizmom i zadovoljstvom životom. Istraživanje je obuhvatilo 20 predškolskih ustanova u 16 mjesta koja se nalaze unutar 9 hrvatskih županija, na uzorku od 339 odgojiteljica. U istraživanju su korištena četiri upitnika. Rezultati su pokazali značajno visoke vrijednosti svih osobina ličnosti, osim za neuroticizam, što je bilo za očekivati. Visoka razina optimizma kod odgojitelja pozitivno je povezana s njihovom nadom i zadovoljstvom životom. Sve osobine ličnosti pozitivno su povezane s nadom, optimizmom i zadovoljstvom životom, osim neuroticizma koji je negativno povezan s ove tri varijable. Utvrđena je negativna povezanost ekstraverzije s dobi i radnim stažom, dok nada nije povezana s ovim socio-demografskim varijablama. S druge strane, optimizam i zadovoljstvo životom negativno su povezani s dobi. O utvrđenim nalazima se raspravilo u okviru izmijenjene uloge suvremenog odgojitelja u odnosu na odgojno- obrazovnu praksu.

odgojitelji ; petofaktorski model ličnosti ; nada ; optimizam ; zadovoljstvo životom

nije evidentirano

engleski

The connection of personality traits of pre- school teachers with their hopes, optimism and life satisfaction

nije evidentirano

Pre-school teachers, five-factor model of personality, hope, optimism, life satisfaction

nije evidentirano

Podaci o izdanju

157 (1-2)

2016.

205-220

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

nije evidentirano