Filološki pristup poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika (CROSBI ID 237270)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Udier, Sanda Lucija
hrvatski
Filološki pristup poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika
Poučavanje studenata filoloških studijskih grupa sa stranih sveučilišta hrvatskomu kao inomu jeziku ima svoje mjesto u kroatistici kao nacionalnoj filologiji jer hrvatsku kroatistiku otvara prema inozemstvu i približava njezine sadržaje inozemnim stručnjacima i znanstvenicima. Premda je kroatistika kao nacionalna filologija, bilo da je riječ o jezikoslovnoj bilo da je riječ o metodičkoj grupi predmeta, pretežito orijentirana na proučavanje i poučavanje hrvatskoga jezika iz perspektive izvornih govornika (dakle hrvatskoga kao prvoga jezika) i premda većina kroatističkih znanstvenih istraživanja ima više teorijski nego primijenjeni karakter, znanstvena istraživanja provedena u njezinu okrilju služe kao najvažniji i najzastupljeniji resurs u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika. U radu će biti prikazano na koji način kroatistika kao nacionalna filologija implicitno utječe na poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika posredno sudjelujući u oblikovanju takozvanoga filološkoga pristupa njegovu poučavanju koji se provodi na Croaticumu – Centru za hrvatski kao drugi i strani jezik. Većina suvremenih pristupa poučavanju inoga jezika ima uporište u primijenjenoj lingvistici (Ellis i Shintani 2014, Loewen 2015) i polazi od konkretnih komunikacijskih potreba studenata kojima je namijenjen program za učenje inoga jezika. To znači da su suvremeni pristupi poučavanju inoga jezika orijentirani uglavnom na stvaranje preduvjeta za ostvarivanje praktične komunikacije na tome jeziku te u skladu s time uglavnom ne obuhvaćaju filološke sadržaje. Za razliku od toga filološki pristup poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika, koji se provodi na Croaticumu i na pojedinim inozemnim kroatističkim i slavističkim studijima, obuhvaća i integrira filološke i šire kulturne sadržaje i na taj način pridonosi pozicioniranju hrvatske nacionalne filologije u suvremenoj internacionalnoj i interdisciplinarnoj kroatistici, slavistici i, najšire shvaćeno, humanistici.
hrvatski kao ini jezik, poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika, filološki pristup
nije evidentirano
engleski
A Philological Approach to Teaching Croatian as a Second Language
nije evidentirano
Croatian as a second language, teaching Croatian as a second language, philological approach
nije evidentirano
Podaci o izdanju
40 (60)
2016.
139-152
objavljeno
1849-1111