Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 865456

Školski pedagozi: nositelji (europskih) promjena u obrazovanju?


Miočić, Ivana; Turk, Marko
Školski pedagozi: nositelji (europskih) promjena u obrazovanju? // Suvremeni izazovi u radu (školskog) pedagoga. Zbornik u čast Stjepana Staničića / Turk, Marko ; Kušić, Siniša ; Mrnjaus, Kornelija ; Zloković, Jasminka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet u Rijeci, 2017. str. 94-113


Naslov
Školski pedagozi: nositelji (europskih) promjena u obrazovanju?
(Educational Specialists: the Agents of (European) Changes in Education?)

Autori
Miočić, Ivana ; Turk, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Suvremeni izazovi u radu (školskog) pedagoga. Zbornik u čast Stjepana Staničića

Urednik/ci
Turk, Marko ; Kušić, Siniša ; Mrnjaus, Kornelija ; Zloković, Jasminka

Izdavač
Filozofski fakultet u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2017

Raspon stranica
94-113

ISBN
978-953-7975-46-3

Ključne riječi
Promjene u obrazovanju ; školski pedagozi ; Europska unija ; europska dimenzija u obrazovanju.
(Changes in education ; educational specialists ; European Union ; the European dimension in education)

Sažetak
Može li se obrazovni sustav u Hrvatskoj mijenjati i unaprjeđivati ako školski pedagozi, od kojih se očekuje da budu nositelji inovacija u školama, nisu dovoljno upoznati s ciljevima europskih i nacionalnih obrazovnih politika te ne percipiraju važnost svoje uloge nositelja promjena u školskom okruženju? Kvalitativno istraživanje čiji se rezultati prikazuju u radu dio su šireg istraživanja pristupa i izazova uvođenja europske dimenzije u obrazovanju u Hrvatskoj. Cilj je ovog dijela istraživanja ispitati i analizirati kako školski pedagozi percipiraju promjene na razini obrazovnog sustava i vlastite institucije te povezuju li ih s članstvom Hrvatske u Europskoj uniji. Istražuje se u kojoj su mjeri školski pedagozi upoznati s obrazovnom politikom, inicijativama i aktivnostima Europske unije, jesu li i na koji su način potrebe za promjenama u nacionalnom obrazovno-odgojnom sustavu povezane s hrvatskim pristupanjem Europskoj uniji te koja je speci čna uloga školskog pedagoga u tom procesu uvođenja promjena. S obzirom na speci čan odabir istraživačke metode, dobiveni rezultati služe kao podloga za dublje sagledavanje i razumijevanje izazova s kojima se obrazovni sustav suočava ulaskom Hrvatske u Europsku uniju. U širem kontekstu istraživačke teme europske dimenzije u obrazovanju, ovi rezultati mogu poslužiti kao njezina nadopuna u nacionalnom i međunarodnom okruženju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka