Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Suvremeni izazovi u radu (školskog) pedagoga. Zbornik u čast Stjepana Staničića (CROSBI ID 14924)

Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije

Suvremeni izazovi u radu (školskog) pedagoga. Zbornik u čast Stjepana Staničića / Turk, Marko ; Kušić, Siniša ; Mrnjaus, Kornelija et al. (ur.) Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017

Podaci o odgovornosti

Turk, Marko ; Kušić, Siniša ; Mrnjaus, Kornelija ; Zloković, Jasminka

hrvatski

Suvremeni izazovi u radu (školskog) pedagoga. Zbornik u čast Stjepana Staničića

Profesija pedagoga u hrvatskoj školskoj praksi živi i djeluje nešto više od pola stoljeća. Počelo je spontano, zapošljavanjem prvog pedagoga u Osnovnoj školi „Ljubljanica“ u Zagrebu 1959. godine. Time je, smatraju stručnjaci, započelo snažnije otvaranje našeg školstva utjecajima zapadnih obrazovnih sustava. Uz to se, zapošljavanjem pedagoga, inicira svrhovitija podjela rada i profesionalizacija odgojno- obrazovnih uloga. (Stjepan Staničić u ovom Zborniku) Prve zapise o pojavi stručne službe nalazimo 1908. godine (F. Paterson, Bostonu, SAD) 1. Stručno-razvojna služba nastala je iz potrebe da se mladim ljudima pomogne pri zapošljavanju i izboru zanimanja (Priručnik za ravnatelje, 1993). U Hrvatskoj prvi stručni suradnici počinju raditi 1950-ih godina kada su započele reforme školskog sustava kao dio europeizacije školstva, gdje uz učitelje u školama rade i stručnjaci drugih pro la, kao i školski savjetnici, pedagozi, psiholozi. Od tada do danas broj zaposlenih pedagoga u Hrvatskoj imao je svoje uspone i padove, što je ovisilo o nizu čimbenika, a prije svega o stavu društva prema školi i školovanju, odgoju i obrazovanju te o brizi o djeci i mladim ljudima. Tijekom razvojnih faza društva u kojima su nastajale stručno-razvojne službe, obogaćivale su se i funkcije te mijenjali poslovi školskog pedagoga. Jedan od osnovnih ciljeva koji je postavljen pred (školske) pedagoge doprinos je znanstvenom utemeljenju pedagoškog rada te općenito podizanje kvalitete odgoja i obrazovanja, pružanje stručne pomoći učenicima i roditeljima te učiteljima, što je nužna pretpostavka razvoja svakog društva. Upravo je zato uredništvo za temu ovog Zbornika, iniciranog u čast sedamdeset godina života i pedeset godina profesionalne karijere izv. prof. dr. sc. Stjepana Staničića, odabralo suvremene izazove u radu (školskog) pedagoga. Domaći i međunarodni autori dotaknuli su se aktualnih pitanja i kroz svoja teorijska i empirijska promišljanja ponudili neke od odgovora. Kolega Stjepan Staničić nesumnjivo je svoj profesionalni put posvetio iznalaženju vrijednih odgovora koji nam mogu pomoći u daljnjem razvoju pedagoške profesije. Uredništvo ovog Zbornika uvjereno je da će kolege na svim razinama odgojno- obrazovnih ustanova prepoznati veliki napor i postignute rezultate kolege Staničića koji nam otvaraju ne samo „stara i nova pitanja“ već i „nove staze i puteve“ u obogaćivanju različitih pristupa odgoju i obrazovanju, djeci, mladima, roditeljima, odgajateljima, učiteljima i svima onima koji su u svakodnevnom kontaktu s djecom i mladima.

pedagog ; školski pedagog ; izazovi u radu ;

nije evidentirano

engleski

Contemporary challenges in the work of educational specialists. Proceedings in honor of Stephen Staničića

nije evidentirano

educational specialist ; challenges

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2017.

978-953-7975-46-3

333

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija