Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Katarza zrenja i fraktali vremena u fragmentima bitka (CROSBI ID 58247)

Prilog u knjizi | stručni rad

Kalčić, Silva Catharsis of Ripening and the Fractals of Time in Fragments of Being / Katarza zrenja i fraktali vremena u fragmentima bitka // Vlatko Vincek / Špoljar, Marijan (ur.). Koprivnica: Pastorala, 2007. str. 5-12

Podaci o odgovornosti

Kalčić, Silva

hrvatski

Katarza zrenja i fraktali vremena u fragmentima bitka

Modernistički diskurs dadaistâ Mana Raya (Zagonetka Isidorea Ducassea – tajanstveni neidentificirani predmet upakiran u tkaninu i uvezan užetom poput poklona egzotičnom Lautréamontu) i Marcela Duchampa (strategija promjene značenja predmeta mijenjanjem njihovog konteksta), te konceptualističke – lingvističke i semiotičke uporabe Duchampove zamisli ready-madea, koje je na crti (značenja predmeta ne proistječu iz njihova izgleda već jezik svijeta umjetnosti daje značenje predmetima), formalne su ishodišne pozicije u procesu dekodiranja Vincekova hermetičnog umjetničkog izraza, koji se u svojim konačnim konzekvencama može razabrati tek ukoliko se u njegovoj potanjoj jezičnoj raščlambi uoče elementi postmodernističke uporabe kolažnog postupka zasnovanog na semantičkom premještanju predmeta i poruka te znakova, intertekstualnosti, fragmentarnosti, virtualnosti i simulacije. Na značenjskoj razini može se pak zamijetiti da vrijednost i učinak djelâ ne proistječu samo iz njihove materijalne i morfološke strukture već im odlučnu kvalitetu daje proces njihova nastajanja te akcija promatrača koji ga u perceptivnom i značenjskom smislu dovršava. U izvedbi on gotovo uvijek rabi iste materijale i umjetničke operativne postupke:umnažanje, opetovanje, akumuliranje, utiskivanje, dokumentiranje, destrukciju, pakiranje, pljuvanje-istiskivanje, autoagresivne manipulacije…

hibridna, aproprijacijska, kolažna umjetnost ; performans ; intertekstualnost

nije evidentirano

engleski

Catharsis of Ripening and the Fractals of Time in Fragments of Being

Modernistički diskurs dadaistâ Mana Raya (Zagonetka Isidorea Ducassea – tajanstveni neidentificirani predmet upakiran u tkaninu i uvezan užetom poput poklona egzotičnom Lautréamontu) i Marcela Duchampa (strategija promjene značenja predmeta mijenjanjem njihovog konteksta), te konceptualističke – lingvističke i semiotičke uporabe Duchampove zamisli ready-madea, koje je na crti (značenja predmeta ne proistječu iz njihova izgleda već jezik svijeta umjetnosti daje značenje predmetima), formalne su ishodišne pozicije u procesu dekodiranja Vincekova hermetičnog umjetničkog izraza, koji se u svojim konačnim konzekvencama može razabrati tek ukoliko se u njegovoj potanjoj jezičnoj raščlambi uoče elementi postmodernističke uporabe kolažnog postupka zasnovanog na semantičkom premještanju predmeta i poruka te znakova, intertekstualnosti, fragmentarnosti, virtualnosti i simulacije. Na značenjskoj razini može se pak zamijetiti da vrijednost i učinak djelâ ne proistječu samo iz njihove materijalne i morfološke strukture već im odlučnu kvalitetu daje proces njihova nastajanja te akcija promatrača koji ga u perceptivnom i značenjskom smislu dovršava. U izvedbi on gotovo uvijek rabi iste materijale i umjetničke operativne postupke:umnažanje, opetovanje, akumuliranje, utiskivanje, dokumentiranje, destrukciju, pakiranje, pljuvanje-istiskivanje, autoagresivne manipulacije…

hybrid, apropriation, collage art ; performance ; intertextuality

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

5-12.

objavljeno

Podaci o knjizi

Vlatko Vincek

Špoljar, Marijan

Koprivnica: Pastorala

2007.

978-953-99266-3-0

Povezanost rada

Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti