Čovjek - radnik u umjetničkim djelima (CROSBI ID 645687)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kalčić, Silva
hrvatski
Čovjek - radnik u umjetničkim djelima
„Rabotnik“, radnik, pojam koji dolazi od starog slavenskog izraza rabota, za teški, često prisilni rad, u djelu Karela Čapeka „R.U.R.“ prvobitno je imala značenje potom nastaloga pojma robot, koji radnika zamjenjuje i time oslobađa, no istodobno ga i paradoksalno, na tragu ideje lumpenproleterijata, čini proizvodno suvišnim. U modernizmu, avangarda je propitivala način na koji se umjetnička revolucija može ticati i povezati s političkom, ali i socijalnom promjenom. Maljevič, 1933. naslikavši Radnicu u crvenom definirao je religiju i modernu tehnologiju, koju naziva „tvornicom“, kao podjednako težnje perfekciji: tvornice ka postizanju savršenstva materijalnog svijeta. Nastavak ideja avangarde predstavljao je pokret retroavangarde 1960-ih i 1970-ih te poimanje umjetnosti kao „društvene skulpture“ eng. social sculpture, njem. Soziale Plastik Josepha Beuysa (1969.).
socijalistički modernizam, tranzicija, suvremena umjetnost, ekonomija rada, umjetnost kao „društvena skulptura“, „umjetnost kao život“
nije evidentirano
engleski
Man - a Worker in Works of Art
nije evidentirano
socialist modernism, transition, contemporary art, labor economics, art as a
nije evidentirano
Podaci o prilogu
365-388.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
VI. međunarodna konferencija industrijskog naslijeđa Čovjek i industrija : Povijesno iskustvo o čovjeku u industriji : zbornik radova
Lozzi-Barković, Julija
Rijeka: Pro Torpedo Rijeka ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096