Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prikupljanje podataka o korištenju vozila putem EOBD utičnice (CROSBI ID 409567)

Ocjenski rad | diplomski rad

Rešetar, Marko Prikupljanje podataka o korištenju vozila putem EOBD utičnice / Lulić, Zoran (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2015

Podaci o odgovornosti

Rešetar, Marko

Lulić, Zoran

hrvatski

Prikupljanje podataka o korištenju vozila putem EOBD utičnice

Razvoj OBD (engl. On Board Diagnostics) sustava za kontrolu rada komponenti ispušnog sustava mora pratiti tehnologiju koja se implementira u vozila. Tako današnji OBD-II sustavi osim samodijagnostike i detektiranja pogrešaka omogućavaju prikaz i nekih drugih parametara važnih za rad motora i komponenti ispušnog sustava. U ovome radu istraženo je kojim parametrima vozila se može pristupiti preko dijagnostičke priključnice. Kako većina osobnih vozila proizvedenih nakon 2008. god. ima ugrađenu CAN (engl. Controller Area Network) dijagnostičku sabirnicu, fokus je bio upravo na njoj. Prilikom spajanja na CAN dijagnostičku sabirnicu, preko EOBD (engl. European On Board Diagnostics) priključnice vozila, potrebno je bilo podesiti određene parametre za uspostavljanje komunikacije. Postojeći programski paketi, uključujući LabVIEW (engl. Laboratory Virtual Instrument Engineering Workbench) i njemu kompatibilan programski alat ADCS (engl. Automotive Diagnostics Command Set), imaju mogućnost ručnog unošenja tih parametara. To uvelike otežava posao jer ti podaci uglavnom nisu poznati i variraju od vozila do vozila. Brzina prijenosa podataka jedan je od parametara koji se mora definirati. Tijekom mjerenja ispostavilo se je da i unutar jednog te istog vozila taj parametar biva promjenjiv. Iz tih razloga praktični dio rada obuhvaća izradu programske skripte za automatsko određivanje početnih parametara komunikacije s vozilom, postupak spajanja na vozilo te očitavanje svih dostupnih podataka. Na vozilo se je spajalo preko EOBD priključnice, koristeći programske pakete i dijagnostičke uređaje tvrtki National Instruments i Vector. Koristio se je i univerzalni dijagnostički uređaj ELM 327. Na temelju prikupljenih podataka istražila se je mogućnost određivanja matematičkog modela za izračun emisijskog faktora vozila. Dosadašnji modeli emisijskih faktora baziraju se na određenu kategoriju, tj. emisijski standard vozila, a ne na pojedinačno vozilo. Baziranjem na pojedinačno vozilo potrebno je bilo eliminirati određene pretpostavke iz dosad poznatih emisijskih modela i koristiti podatke prikupljene preko EOBD utičnice vozila.

dijagnostika ; CAN ; EOBD ; LabVIEW ; emisijski faktor

nije evidentirano

engleski

Data Acquisition on Vehicle Usage via EOBD Connector

nije evidentirano

Diagnostics ; CAN ; EOBD ; LabVIEW ; Emission factor

nije evidentirano

Podaci o izdanju

129

22.05.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano