Odrednice stavova i zadovoljstva građana hrvatskim zdravstvenim sustavom (CROSBI ID 237088)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Popović, Stjepka
hrvatski
Odrednice stavova i zadovoljstva građana hrvatskim zdravstvenim sustavom
Cilj: Cilj istraživanja je utvrditi odrednice stavova i zadovoljstva građana hrvatskim zdravstvenim sustavom. Ispitanici i metode:U radu su korišteni podaci znanstveno-istraživač- kog projekta International Social Survey Programme (ISSP), modula Zdravlje (2011) koji su prikupljeni na nacionalnom reprezentativnom uzorku hrvatskih građana. Podaci su prikupljeni anketnim upitnikom na troetapnom stratificiranom slučajnom uzorku ispitanika starijih od 18 godina (N = 1120). Povjerenje i procjena kvalitete hrvatskog zdravstvenog sustava, stavovi prema financiranju zdravstvenog sustava, procjena dostupnosti zdravstvenih usluga i zadovoljstvo zdravstvenim sustavom testirani su s obzirom na sociodemografske karakteristike ispitanika, subjektivnu procjenu zdravlja, pokrivenost zdravstvenim osiguranjem i osobno iskustvo sa zdravstvom. Rezultati:Među sociodemografskim odrednicama najznačajnije su stupanj obrazovanja, narodnost i urbaniziranost mjesta prebivališta, pa osobe nižih stupnjeva obrazovanja, pripadnici manjina te osobe iz ruralnih predjela Hrvatske izražavaju pozitivnije stavove i veće zadovoljstvo zdravstvenim sustavom. Većina građana nespremna je izdvajati veća sredstva za poboljšanje kvalitete zdravstvenog sustava, a posebno je riječ o onim sociodemografskim skupinama koje su socijalno ugrožene. Subjektivna procjena zdravlja i zdravstveno osiguranje najznačajnije su odrednice, pa što osobe bolje procjenjuju svoje zdravlje i što su bolje zdravstveno osigurane, to su stavovi pozitivniji i zadovoljstvo veće. Među odrednicama osobnog iskustva uskraćenost za zdravstvenu uslugu zbog predugih lista čekanja značajno smanjuje povjerenje i zadovoljstvo hrvatskim zdravstvenim sustavom. Zaključak:Istraživanja korisničke perspektive mogu pokazati smjer zdravstvenih reformi kakve građani žele, stoga bi trebala postati redovita mjera kvalitete hrvatskog zdravstvenog sustava.
kvaliteta, pristup i evaluacija zdravstvene zaštite ; socijalne odrednice zdravlja ; zadovoljstvo pacijenata ; zdravstvene nejednakosti
nije evidentirano
engleski
Determinants of citizen’s attitudes and satisfaction with the Croatian health care system
nije evidentirano
health care quality, access, and evaluation ; healthcare disparities ; patient satisfaction ; social determinants of health
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Socijalne djelatnosti, Sociologija