Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poticanje čitanja upotrebom dramskih tehnika (CROSBI ID 645635)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Rimac Jurinović, Maša Poticanje čitanja upotrebom dramskih tehnika // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja. Zbornik radova s prvog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti. / Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana (ur.). Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 575-585

Podaci o odgovornosti

Rimac Jurinović, Maša

hrvatski

Poticanje čitanja upotrebom dramskih tehnika

Čitanje je ključ uspjeha učenika. To su pokazala razna unutarnja (školska) i vanjska testiranja (PISA, vanjsko vrednovanje…). S druge strane, istraživanja i iskustvo prosvjetnih djelatnika pokazuju da učenici sve manje čitaju, odnosno da uopće ne čitaju. Stoga, odgojno-obrazovne ustanove, knjižnice, Agencija za odgoj i obrazovanje te nadležna ministarstva provode niz različitih projekata poticanja čitanja (Čitamo mi u obitelji svi, Čitanje na Gvozdu, Čitaj mi…). O važnosti čitanja i čitalačke krize svjedoči i izrada nacrta strategije za poticanje čitanja koje provodi Ministarstvo kulture. Osnovna škola je, smatram, ključna u poticanju čitanja i stvaranja čitalačkih navika. Međutim, osim revidiranja popisa lektire, nužna je i promjena stajališta – lektira ne smije i ne mora biti isključivo gradivo koje se provjerava. Čitanje mora biti i užitak, a sam čin čitanja je stvaranje značenja. Interes ovoga rada je poticanje čitanja upotrebom dramskih tehnika. U istraživanju sudjeluju učenici 6. razreda dvije osnovne škole (2X3 razreda). Motivira ih se na posudbu knjige Tajni dnevnik Adriana Molea na dva načina: klasičnim motivacijskim satom i dramskom radionicom. Dva paralelna razreda funkcioniraju kao kontrolna skupina i sukladno tome njih se ne potiče na čitanje ni na koji osobit način. Odabrana knjiga je lektira za 7. razred (što je osnovni motiv za posudbu, prisutan jednako u svim grupama) i samim time brojna u našim školskim knjižnicama, a to je izrazito važno jer su školske knjižnice prvi izbor prilikom posudbe. Dva tjedna nakon motivacije od školskih knjižnica se uzimaju rezultati o broju posuđenih primjeraka knjige i zatim se obrađuju deskriptivnom analizom kako bi se ustanovilo u kojoj je mjeri način motivacije utjecao na motiviranost učenika za čitanje. Rezultati ovoga rada su ishodište za nova istraživanja jer otvaraju važna pitanja o poticanju i razvijanju čitalačkih navika hrvatskih osnovnoškolaca i samim time o unapređenju nastavničke prakse.

Čitalačke navike ; poticanje čitanja, osnovna škola ; dramske tehnike ; dramski odgoj

nije evidentirano

engleski

Fostering reading by using drama techniques

nije evidentirano

Reading habits ; fostering reading ; elementary school ; drama techniques ; drama in education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

575-585.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja. Zbornik radova s prvog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti.

Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana

Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-58055-5-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti, Znanost o umjetnosti