Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 864258

Potreba i mogućnost odgoja očima pedagoške antropologije


Pranjić, Marko
Potreba i mogućnost odgoja očima pedagoške antropologije // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu/Journal of pedagogic theory and practice, 65 (2016), 2; 301-323 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 864258 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Potreba i mogućnost odgoja očima pedagoške antropologije
(The Need for and Possibility of Education from the Point of view of Pedagogical Anthropology)

Autori
Pranjić, Marko

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu/Journal of pedagogic theory and practice (0037-65314X) 65 (2016), 2; 301-323

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
humanističke znanosti, mogućost odgoja, pedagoška antropologija, potreba odgoja, prirodoslovne znanosti
(humanities, possibility of education, pedagogical anthropology, need for education, sciences)

Sažetak
POTREBA I MOGUĆNOST ODGOJA OČIMA PEDAGOŠKE ANTROPOLOGIJE Krenuvši u svom razmišljanju od čovjekove potrebe i mogućnosti odgoja kao središta pedagoške teorije i odgojne prakse, autor elaborira doprinos drugih znanosti koje se isto tako ali svojom znanstvenom metodologijom bave istraživanjem ljudskoga bića. Riječ je prvenstveno o prirodoslovnim i humanističkim znanostima. Na taj način ne želi se pustiti iz vida sve ono što su i te znanosti namrle kao novinu, a od vitalnog su značenja za cjelovito poimanje čovjeka. Autor se pritom koristi načelom interdisciplinarnosti koje je jako prisutno kod suvremenih pedagogijskih znalaca, dosljedno ugrađujući u svoju pedagošku misao ta iznašašća, odmah ukazuje i na njihovu pedagošku perspektivu u smislu da ono što nije genetski naslijeđeno, a specifično je za čovjeka, podliježe mogućnosti i potrebi učenja čime se uvelike bave odgojne znanosti kao svojim specifičnim „predmetom“ istraživanja. Rezultati tih znanosti u ovom istraživanju služe kao svojevrsna propedeutika pedagoškoj teoriji i na nju naslonjenoj odgojnoj praksi. Tako učenje specifičnih ljudskih ponašanja kao što su: uspravno hodanje, govor, mišljenje, upravljanje ponašanjem, ovladavanja okolinom te vještina korištenje vlastitih organa, odnosno učenje ljudskih načina življenja otvorena prema svijetu, jesu nešto s čim čovjek ne dolazi na svijet nego stječe kroz proces odgoja i obrazovanja. Kolikogod su ove ideje „predmet“ svih odgojnih znanosti, ovdje je ipak naglasak stavljen na zasebnu pedagošku disciplinu kojoj je to još svojstvenije, bliže i specifičnije, naime, pedagošku antropologiju koju se sagledava kroz prizmu ljudskih dubinskih pitanja što nastaju u pojedinim, reklo bi se, privilegiranim ljudskim situacijama, kao što su: čuđenje i divljenje, frustracija i razočaranje te iskustvo negativnoga i ispraznosti, odnosno razmatranjem korijena antropoloških pitanja gdje se posebno spominje iskustvo slobode koje uključuje osobnu odgovornost, personalni odnos prema drugim ljudima te potrebu za pronalaskom općeg smisla ljudskog postojanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
226-2261681-0827 - Interkulturalna ishodišta pedagoške misli i odgojnog djelovanja u Hrvata (Marko Pranjić, )

Ustanove
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Pranjić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Pranjić, Marko
Potreba i mogućnost odgoja očima pedagoške antropologije // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu/Journal of pedagogic theory and practice, 65 (2016), 2; 301-323 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Pranjić, M. (2016) Potreba i mogućnost odgoja očima pedagoške antropologije. Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu/Journal of pedagogic theory and practice, 65 (2), 301-323.
@article{article, author = {Pranji\'{c}, M.}, year = {2016}, pages = {301-323}, keywords = {humanities, possibility of education, pedagogical anthropology, need for education, sciences}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu/Journal of pedagogic theory and practice}, volume = {65}, number = {2}, issn = {0037-65314X}, title = {The Need for and Possibility of Education from the Point of view of Pedagogical Anthropology}, keyword = {humanities, possibility of education, pedagogical anthropology, need for education, sciences} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font