Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Socijalne i pedagoške odrednice partnerstva u odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 645614)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Livazović, Goran Socijalne i pedagoške odrednice partnerstva u odgoju i obrazovanju // Partnerstvo u odgoju i obrazovanju: Zbornik sažetaka plenarnih izlaganja i priopćenja / Buljubašić-Kuzmanović, Vesna, Simel, Sanja, Gazibara, Senka, Rengel, Katarina (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 13-14

Podaci o odgovornosti

Livazović, Goran

hrvatski

Socijalne i pedagoške odrednice partnerstva u odgoju i obrazovanju

Aksiomatski određena kulturološko-povijesna međuzavisnost društva i škole danas je osobito izložena otvorenom promišljanju i kritici s ciljem pokušaja pedagoške reorganizacije položaja i uloge odgojno-obrazovnih ustanova. Pluralni hipermoderni svijet, traži prilagodljivu i učinkovitu školu, fleksibilne kurikulume, sposobne i poduzetne učitelje, samostalne i kreativne učenike, ali i nameće obrazovanju zakonitost tržišne utilitarnosti. Tranzicija i odmak od tradicionalnih te etabliranje nekih novih vrijednosti, težnji i društvenih stilova života, uvjetovali su specifičan kontekst očekivanja dionika školske kulture i rada, ali i postavili nova pravila te standarde kojima se odgojno-obrazovne ustanove trajno moraju prilagođavati. Kao posljedica takve nove filozofije života, te tehnološki uvjetovane znanstveno-teorijske transpozicije obilježene eksplozijom egzaktnosti i manifestnosti, nastaje svojevrstan gubitak znanstvenog i stručnog kompasa jer se kao odgovor na usložnjavanje društvenih odnosa pred školu postavlja eksplicitni zadatak rješavanja socijalnih i pedagoških izazova. Umjesto žarišnog mjesta socijalizacije, djeliteljice životnih šansi i projekta lijepog života, škola postupno dislocira vlastiti pedagoški identitet popuštajući sve težem pritisku retradicionalizacije na načelima standardizacije, lekcionizma, psihometrije i ekonomizacije obrazovanja, gubeći pritom karakterističan odgojni sui generis. Partnerstvo u odgoju i obrazovanju potvrđuje se kao jedinstven oblik suradnje obitelji, škole, roditelja i zajednice u procesu afirmacije i osnaživanja prosocijalnih čimbenika i utjecaja u socijalizaciji djece i mladih, fenomena koji ovisi o odnosu niza specifičnih okolnosti poput stabilnosti, organizacije i predvidivosti sustava, vrijednosnim orijentacijama i upravljanjem školom kao organizacijom koja uči, kvaliteti komunikacije i suradnje, razini povjerenja i motivacije dionika, vrednovanju postignuća i napredovanju u profesionalnom radu, ali i dimenzijama pedagoškog vođenja i savjetovanja, kao i ulozi cjeloživotnog učenja i stručnog osposobljavanja pedagoga, nastavnika i odgajatelja u najširem smislu. Stoga se, s obzirom na složenost konstrukta, tema socijalnog i pedagoškog partnerstva nameće kao jedno od ključnih znanstvenoistraživačkih problema u procesu legitimacije temeljne društvene, odgojne i obrazovne uloge škole.

pedagoško partnerstvo, odgoj i obrazovanje, škola, moć i granice odgoja, suradnja, suvremeno društvo

Sažetak plenarnog izlaganja u sklopu međunarodne znanstveno-stručne konferencije "Partnerstvo u odgoju i obrazovanju", 18.9.2015.

engleski

The Social and Pedagogical origins od Partnership in Nurture and Education

nije evidentirano

pedagogical partnership, nurture and education, school, power and limitations of nurture, cooperation, contemporary society

nije evidentirano

Podaci o prilogu

13-14.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Partnerstvo u odgoju i obrazovanju: Zbornik sažetaka plenarnih izlaganja i priopćenja

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna, Simel, Sanja, Gazibara, Senka, Rengel, Katarina

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-081-0

Podaci o skupu

PARTNERSTVO U ODGOJU I OBRAZOVANJU

ostalo

18.09.2015-18.09.2015

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija