Socijalne i pedagoške odrednice partnerstva u odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 645614)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Livazović, Goran
hrvatski
Socijalne i pedagoške odrednice partnerstva u odgoju i obrazovanju
Aksiomatski određena kulturološko-povijesna međuzavisnost društva i škole danas je osobito izložena otvorenom promišljanju i kritici s ciljem pokušaja pedagoške reorganizacije položaja i uloge odgojno-obrazovnih ustanova. Pluralni hipermoderni svijet, traži prilagodljivu i učinkovitu školu, fleksibilne kurikulume, sposobne i poduzetne učitelje, samostalne i kreativne učenike, ali i nameće obrazovanju zakonitost tržišne utilitarnosti. Tranzicija i odmak od tradicionalnih te etabliranje nekih novih vrijednosti, težnji i društvenih stilova života, uvjetovali su specifičan kontekst očekivanja dionika školske kulture i rada, ali i postavili nova pravila te standarde kojima se odgojno-obrazovne ustanove trajno moraju prilagođavati. Kao posljedica takve nove filozofije života, te tehnološki uvjetovane znanstveno-teorijske transpozicije obilježene eksplozijom egzaktnosti i manifestnosti, nastaje svojevrstan gubitak znanstvenog i stručnog kompasa jer se kao odgovor na usložnjavanje društvenih odnosa pred školu postavlja eksplicitni zadatak rješavanja socijalnih i pedagoških izazova. Umjesto žarišnog mjesta socijalizacije, djeliteljice životnih šansi i projekta lijepog života, škola postupno dislocira vlastiti pedagoški identitet popuštajući sve težem pritisku retradicionalizacije na načelima standardizacije, lekcionizma, psihometrije i ekonomizacije obrazovanja, gubeći pritom karakterističan odgojni sui generis. Partnerstvo u odgoju i obrazovanju potvrđuje se kao jedinstven oblik suradnje obitelji, škole, roditelja i zajednice u procesu afirmacije i osnaživanja prosocijalnih čimbenika i utjecaja u socijalizaciji djece i mladih, fenomena koji ovisi o odnosu niza specifičnih okolnosti poput stabilnosti, organizacije i predvidivosti sustava, vrijednosnim orijentacijama i upravljanjem školom kao organizacijom koja uči, kvaliteti komunikacije i suradnje, razini povjerenja i motivacije dionika, vrednovanju postignuća i napredovanju u profesionalnom radu, ali i dimenzijama pedagoškog vođenja i savjetovanja, kao i ulozi cjeloživotnog učenja i stručnog osposobljavanja pedagoga, nastavnika i odgajatelja u najširem smislu. Stoga se, s obzirom na složenost konstrukta, tema socijalnog i pedagoškog partnerstva nameće kao jedno od ključnih znanstvenoistraživačkih problema u procesu legitimacije temeljne društvene, odgojne i obrazovne uloge škole.
pedagoško partnerstvo, odgoj i obrazovanje, škola, moć i granice odgoja, suradnja, suvremeno društvo
Sažetak plenarnog izlaganja u sklopu međunarodne znanstveno-stručne konferencije "Partnerstvo u odgoju i obrazovanju", 18.9.2015.
engleski
The Social and Pedagogical origins od Partnership in Nurture and Education
nije evidentirano
pedagogical partnership, nurture and education, school, power and limitations of nurture, cooperation, contemporary society
nije evidentirano
Podaci o prilogu
13-14.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Partnerstvo u odgoju i obrazovanju: Zbornik sažetaka plenarnih izlaganja i priopćenja
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna, Simel, Sanja, Gazibara, Senka, Rengel, Katarina
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-314-081-0
Podaci o skupu
PARTNERSTVO U ODGOJU I OBRAZOVANJU
ostalo
18.09.2015-18.09.2015
Osijek, Hrvatska