Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Određivanje plamišta i gorišta motornih ulja razrijeđenih gorivom (CROSBI ID 409506)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Rezo, Dario Određivanje plamišta i gorišta motornih ulja razrijeđenih gorivom / Ljubas, Davor (mentor); Zagreb, Hrvatska, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2017

Podaci o odgovornosti

Rezo, Dario

Ljubas, Davor

hrvatski

Određivanje plamišta i gorišta motornih ulja razrijeđenih gorivom

Zadnja stvar na kojoj bi svaki vozač automobila trebao štedjeti ukoliko želi maksimalno produžiti vijek njegovog motora je motorno ulje. Iznimno važna komponenta za siguran i neometan rad bilo kojeg motora sa unutarnjim izgaranjem je kvalitetno podmazivanje motornih dijelova uljem. Motorna ulja predstavljaju grupu maziva čiji značaj stalno raste s razvojem motorne industrije i čine najveći dio potrošnje maziva. U početku su se za podmazivanje koristila mineralna ulja te biljno ulje (ricinusovo ulje) koje se koristilo za trkaće motore. Zbog sve većeg napretka u pogledu razvoja motora, sve težih zahtjeva na uvjete rada te što duljih intervala izmjene ulja, za podmazivanje su se počela koristiti, a i danas su najviše u uporabi, sintetička te u manjim mjerama i polu-sintetička motorna ulja. U motoru se zbivaju velike temperaturne promjene. Motor mora raditi i pri temperaturama ispod 0 °C, a s druge strane najpovoljnija temperatura u karteru za ulje je iznad 80 °C da bi mogla ispariti vlaga koja se skuplja kao ostatak izgaranja vodika iz goriva. Temperature na ležajima koljenastog vratila i klipnjača su za oko 10 °C iznad temperatura u karteru, dok se klipni prsteni kod većih opterećenja motora ugriju i do 230 °C. Zbog niza razloga gorivo u Ottovim i Dieselovim motorima ne izgara u potpunosti te se jedan dio neizgorenog i/ili djelomično izgorenog goriva probije i u kućište motora gdje se miješa i otapa u motornom ulju. Zbog takvih pojava i gore navedenih temperatura, provjera temperature plamišta te temperature gorišta motornog ulja je od iznimne važnosti.

Motorno ulje, Temperatura ulja, Plamište, Gorište, Motorni benzin, Dizelsko gorivo

nije evidentirano

engleski

Determination of flash point and fire point of the oils diluted with fuel

nije evidentirano

Motor oil, Oil temperature, Flash point, Fire point, Motor gasoline, Diesel fuel

nije evidentirano

Podaci o izdanju

40

02.03.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Strojarstvo