Određivanje plamišta i gorišta motornih ulja razrijeđenih gorivom (CROSBI ID 409506)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Rezo, Dario
Ljubas, Davor
hrvatski
Određivanje plamišta i gorišta motornih ulja razrijeđenih gorivom
Zadnja stvar na kojoj bi svaki vozač automobila trebao štedjeti ukoliko želi maksimalno produžiti vijek njegovog motora je motorno ulje. Iznimno važna komponenta za siguran i neometan rad bilo kojeg motora sa unutarnjim izgaranjem je kvalitetno podmazivanje motornih dijelova uljem. Motorna ulja predstavljaju grupu maziva čiji značaj stalno raste s razvojem motorne industrije i čine najveći dio potrošnje maziva. U početku su se za podmazivanje koristila mineralna ulja te biljno ulje (ricinusovo ulje) koje se koristilo za trkaće motore. Zbog sve većeg napretka u pogledu razvoja motora, sve težih zahtjeva na uvjete rada te što duljih intervala izmjene ulja, za podmazivanje su se počela koristiti, a i danas su najviše u uporabi, sintetička te u manjim mjerama i polu-sintetička motorna ulja. U motoru se zbivaju velike temperaturne promjene. Motor mora raditi i pri temperaturama ispod 0 °C, a s druge strane najpovoljnija temperatura u karteru za ulje je iznad 80 °C da bi mogla ispariti vlaga koja se skuplja kao ostatak izgaranja vodika iz goriva. Temperature na ležajima koljenastog vratila i klipnjača su za oko 10 °C iznad temperatura u karteru, dok se klipni prsteni kod većih opterećenja motora ugriju i do 230 °C. Zbog niza razloga gorivo u Ottovim i Dieselovim motorima ne izgara u potpunosti te se jedan dio neizgorenog i/ili djelomično izgorenog goriva probije i u kućište motora gdje se miješa i otapa u motornom ulju. Zbog takvih pojava i gore navedenih temperatura, provjera temperature plamišta te temperature gorišta motornog ulja je od iznimne važnosti.
Motorno ulje, Temperatura ulja, Plamište, Gorište, Motorni benzin, Dizelsko gorivo
nije evidentirano
engleski
Determination of flash point and fire point of the oils diluted with fuel
nije evidentirano
Motor oil, Oil temperature, Flash point, Fire point, Motor gasoline, Diesel fuel
nije evidentirano
Podaci o izdanju
40
02.03.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Zagreb, Hrvatska