Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 864155

Metrijske karakteristike Upitnika predškolske inkluzije


Skočić Mihić, Sanja; Sekušak-Galešev, Snježana
Metrijske karakteristike Upitnika predškolske inkluzije // Paediatria Croatica, 60 (2017), 4; 146-152 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Metrijske karakteristike Upitnika predškolske inkluzije
(Metric characteristics of the preschool Inclusion Questionnaire)

Autori
Skočić Mihić, Sanja ; Sekušak-Galešev, Snježana

Izvornik
Paediatria Croatica (1330-1403) 60 (2017), 4; 146-152

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Dijete ; predškolsko ; upitnik
(Child ; preschool ; surveys and questionnaires)

Sažetak
Istraživanja pokazuju da kvaliteta predškolske inkluzije ovisi o pozitivnim stavovima odgajatelja prema uključenosti predškolske djece s teškoćama kao i njihovoj kompetentnosti za rad u inkluzivnim skupinama. U Republici Hrvatskoj nedostaju mjerni instrumenti koji bi ispitivali stavove odgajatelja prema predškolskoj inkluziji. Cilj istraživanja bio je konstruirati mjerni instrument koji ispituje stavove odgajatelja prema predškolskoj inkluziji te utvrditi njegove metrijske karakteristike. U istraživanju je sudjelovalo 476 odgajatelja zaposlenih u vrtićima Primorsko-goranske županije. Korišten je Upitnik stavova odgajatelja prema predškolskoj inkluziji, dvofaktorske strukture: (1) Stav prema predškolskoj inkluziji i (2) Samoprocijenjena kompetentnost za rad s djecom s teškoćama. Ovo je prvo takvo istraživanje u nas i pokazuje da odgajatelji imaju pozitivan stav prema predškolskoj inkluziji, a neodlučni su u procjeni osobne kompetentnosti za rad s djecom s teškoćama, što je u skladu s inozemnim istraživanjima. Pozitivniji stav odgajatelja prema predškolskoj inkluziji povezan je s višom razinom samoprocijenjenih kompetencija za rad s djecom s teškoćama, a ukupni rezultat na upitniku je indeks proinkluzivosti odgajatelja. Na temelju rezultata dobivenih primjenom upitnika moguće je: (1) utvrđivanje proinkluzivnih stavova odgajatelja i vrtića, (2) educiranje i pripremanje djelatnika vrtića čiji indikatori ukazuju na nižu razinu proinkluzivnosti, (3) mjerenje i evaluiranje programa stručnih usavršavanja usmjerenih na jačanje kompetencija odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u redovnim skupinama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Rijeci

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • EMBASE (Excerpta Medica)