Važnost kinezioloških aktivnosti za djecu predškolske dobi (CROSBI ID 409485)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Burja, Jelena
Horvat, Vatroslav
Jenko Miholić, Srna
hrvatski
Važnost kinezioloških aktivnosti za djecu predškolske dobi
Cilj ovog diplomskog rada bio je dati uvid u važnost bavljenja kineziološkom aktivnošću od najranije životne dobi. Takva aktivnost unaprjeđuje razvoj djeteta, njegovu sposobnost te motorička znanja. Fizička aktivnost je ljudska potreba i važno je upozoravati na posljedice nedovoljnog kretanja koje najčešće dovodi do zdravstvenih problema u budućnosti. Zato rad opisuje sve blagodati kineziološke aktivnosti, pri čemu je dan uvid u motorički razvoj djece u različitoj životnoj dobi, a koji je u skladu sa razvojnim načelima poput cefalokaudalnog i proksimodistalnog načela. Opisan je razvoj motoričkih gibanja koji se zasniva na puzanju, povlačenju, kotrljanju, bacanju, gađanju, hodanju, trčanju i dr., a koji je povezan sa određenom životnom dobi djeteta (mlađa predškolska dob od tri do četiri godine, srednja dobna skupina od četiri do pet godina i starija dobna skupina od pet do šest godina). Pri tome su navedene te objašnjene i motoričke sposobnosti koje se tim gibanjima razvijaju, poput snage, brzine, fleksibilnosti, koordinacije, ravnoteže i izdržljivosti. Među brojnim tjelesnim aktivnostima izuzetno značenje ima igra koju treba poticati kako bi dijete razvilo ranije spomenute sposobnosti, a unutar samog rada dani su i primjeri igre. Kognitivnim i fizičkim sposobnostima igra potiče dijete na razmišljanje, percepciju, pamćenje, analizu, maštu, te razvija upornost, volju, odlučnost, strpljenje itd. Također, opisana je uloga odgojitelja u cijelom procesu jer raznolike situacije omogućuju da igrom korigira negativne osobine djeteta, da ih usmjerava u pozitivnom smjeru, ali i da utječe na razvoj smjelosti, odlučnosti, samoinicijative, kooperativnosti i općenito razine samostalnosti. Uloga odgojitelja, kao i roditelja, je i da pravovremenim učenjem djece fizičkoj aktivnosti, osim poboljšanja razvoja motoričkih gibanja i sposobnosti djece, pokušava usaditi odgovornost i navike za zdrav život djece u budućnosti.
Kineziološka aktivnost, motoričko gibanje, motorička sposobnost, igra
nije evidentirano
engleski
The importance of kinesiological activities for preschool - age children
nije evidentirano
kinesiological activity, motoric movement, motoric ability, playing
nije evidentirano
Podaci o izdanju
37
15.12.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb