Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Važnost kinezioloških aktivnosti za djecu predškolske dobi (CROSBI ID 409485)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Burja, Jelena Važnost kinezioloških aktivnosti za djecu predškolske dobi / Horvat, Vatroslav (mentor); Jenko Miholić, Srna (neposredni voditelj). Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Burja, Jelena

Horvat, Vatroslav

Jenko Miholić, Srna

hrvatski

Važnost kinezioloških aktivnosti za djecu predškolske dobi

Cilj ovog diplomskog rada bio je dati uvid u važnost bavljenja kineziološkom aktivnošću od najranije životne dobi. Takva aktivnost unaprjeđuje razvoj djeteta, njegovu sposobnost te motorička znanja. Fizička aktivnost je ljudska potreba i važno je upozoravati na posljedice nedovoljnog kretanja koje najčešće dovodi do zdravstvenih problema u budućnosti. Zato rad opisuje sve blagodati kineziološke aktivnosti, pri čemu je dan uvid u motorički razvoj djece u različitoj životnoj dobi, a koji je u skladu sa razvojnim načelima poput cefalokaudalnog i proksimodistalnog načela. Opisan je razvoj motoričkih gibanja koji se zasniva na puzanju, povlačenju, kotrljanju, bacanju, gađanju, hodanju, trčanju i dr., a koji je povezan sa određenom životnom dobi djeteta (mlađa predškolska dob od tri do četiri godine, srednja dobna skupina od četiri do pet godina i starija dobna skupina od pet do šest godina). Pri tome su navedene te objašnjene i motoričke sposobnosti koje se tim gibanjima razvijaju, poput snage, brzine, fleksibilnosti, koordinacije, ravnoteže i izdržljivosti. Među brojnim tjelesnim aktivnostima izuzetno značenje ima igra koju treba poticati kako bi dijete razvilo ranije spomenute sposobnosti, a unutar samog rada dani su i primjeri igre. Kognitivnim i fizičkim sposobnostima igra potiče dijete na razmišljanje, percepciju, pamćenje, analizu, maštu, te razvija upornost, volju, odlučnost, strpljenje itd. Također, opisana je uloga odgojitelja u cijelom procesu jer raznolike situacije omogućuju da igrom korigira negativne osobine djeteta, da ih usmjerava u pozitivnom smjeru, ali i da utječe na razvoj smjelosti, odlučnosti, samoinicijative, kooperativnosti i općenito razine samostalnosti. Uloga odgojitelja, kao i roditelja, je i da pravovremenim učenjem djece fizičkoj aktivnosti, osim poboljšanja razvoja motoričkih gibanja i sposobnosti djece, pokušava usaditi odgovornost i navike za zdrav život djece u budućnosti.

Kineziološka aktivnost, motoričko gibanje, motorička sposobnost, igra

nije evidentirano

engleski

The importance of kinesiological activities for preschool - age children

nije evidentirano

kinesiological activity, motoric movement, motoric ability, playing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

37

15.12.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija