Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Rad učitelja hrvatskog jezika s darovitim učenicima (CROSBI ID 645531)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Borić, Edita ; Stanić, Ivana ; Borić, Ivana Rad učitelja hrvatskog jezika s darovitim učenicima // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika : zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa / Smiljana, Zrilić (ur.). Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 205-215

Podaci o odgovornosti

Borić, Edita ; Stanić, Ivana ; Borić, Ivana

hrvatski

Rad učitelja hrvatskog jezika s darovitim učenicima

U škole Republike Hrvatske uključena su djeca koja iskazuju potencijalnu darovitost za različita područja. Nakon utvrđene razine darovitosti kod učenika za pojedino područje učitelji individualiziranim pristupom utječu na razvijanje znanja, umjeća i sposobnosti istih. Tu je neizostavna izrada godišnjih i mjesečnih planova i programa s jasno istaknutim ciljevima, načinima i postupcima rada kao i ostvarenim rezultatima u mjesečnim planovima. Zato će učitelj i daroviti učenik najbolje rezultate ostavriti mentorskim radom. Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi način rada učitelja hrvatskog jezika s učenicima koji pokazuju iznadprosječne sposobnosti upotrebe riječi u govoru i pisanju, tj. s darovitim učenicima koji pokazuju iznadprosječno razvijenu verbalno-lingvističku inteligenciju. U radu su prikazani rezultati anketnog istraživanja provedenog sredinom 2015. na uzorku 162 učitelja hrvatskog jezika. Učitelji kao dominantne oblike podrške u redovnoj nastavi za učenike s iznadprosječnom verbalno- lingvističkom inteligencijom navode proširivanje nastavnih sadržaja i povećanje količine zadataka. Izvan redovne nastave s takvim učenicima kao dominantne oblike podrške navode različite dodatne aktivnosti, smotre i natjecanja. Dobiveni rezultati upućuju da unatoč zakonskim odredbama i ciljevima, učitelji hrvatskog jezika ne pružaju potrebnu i odgovarajuću podršku učenicima koji pokazuju iznadprosječnu verbalno-lingvističku inteligenciju. Cjeloživotnim usavršavanjem učitelja u području rada s darovitim učenicima potrebno je uključiti suvremene teorijske koncepte darovitosti.

izvannastavne aktivnosti, oblici npodrške, redovna nastava, verbalno-lingvistička ineteligencija

nije evidentirano

engleski

Croatian language teachers̛̛ work gifted students

nije evidentirano

verbal-linguistic intelligence, mentoring, forms of support, regular classes, extracurricular activities

nije evidentirano

Podaci o prilogu

205-215.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika : zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa

Smiljana, Zrilić

Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru

978-953-331-135-7

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveno-stručni skup Savremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika

predavanje

25.02.2016-26.02.2016

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija