Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odgoj za umjetnost u prevenciji rizičnih stilova ponašanja mladih (CROSBI ID 645388)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Livazović, Goran Odgoj za umjetnost u prevenciji rizičnih stilova ponašanja mladih // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja ; Zbornik radova s 1. Međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti / Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana (ur.). Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2016. str. 419-440

Podaci o odgovornosti

Livazović, Goran

hrvatski

Odgoj za umjetnost u prevenciji rizičnih stilova ponašanja mladih

Razvoj hipermodernog društva potaknuo je specifične promjene i uvjetovanosti suvremenog odgoja. Informacijsko doba je, uz demokratizaciju odnosa i slabljenje pritiska socijalne stigmatizacije, eksponencijalno ubrzalo već postojeće postmoderne promjene i nametnulo nove vrijednosne okvire društvenog života, mijenjajući odgojni, obrazovni te socijalizacijski krajobraz. Norme i očekivanja nove, kapitalističke filozofije i kulture, uvjetovale su sve izraženije zanemarivanje odgojnih, uz naglašavanje obrazovno-materijalnih dimenzija i zadataka suvremenog odgoja i škole. Uz pojavu istaknute odgojne deficijentnosti utjecaja suvremene obitelji, koja u posljednjih nekoliko desetljeća mijenja svoju tradicionalnu strukturu, funkcije i ulogu, odgojno-obrazovne ustanove izložene su sve većem pritisku i očekivanjima društvene zajednice u procesima prevencije različitih rizičnih stilova ponašanja djece i mladih. Jedna od posljedica je i sve izraženija socijalna patologija suvremenog života praćena moralnim relativizmom, koja je uz svojevrsnu pasivizaciju, uvjetovala konflikte i brojne ovisnosti, što posebno pogađa populaciju djece i adolescenata u intenzivno formativnom razdoblju promjena i tranzicije. U skladu s temeljnim teorijskim paradigmama o ulozi odgoja u procesu emancipacije, oblikovanja identiteta i stjecanja zrelosti, postavlja se pitanje o važnosti egzistencijalnog, humanističkog i socijalnog odgoja u poticanju individuacije te socijalizacije djece i mladih. Pitanje cjelovitog razvoja u intelektualnom, psihotjelesnom, moralnom, emocionalnom, estetskom i radnom području određenja čovjeka, danas je izazov ekološkog pristupa razvoju pojedinca u društvenoj zajednici. Stoga se ova analiza usmjerava na teorijsko-metodološko proučavanje uloge odgoja za umjetnost u prevenciji brojnih rizičnih stilova ponašanja djece i mladih, s ciljem naglašavanja značajnosti i položaja odgoja za pokret, glazbu, likovni i pismeni izričaj u poticanju i promicanju skladnog razvoja nužnih znanja, sposobnosti i vještina potrebnih za uspješnu prosocijalnu inkulturaciju u suvremeno društvo.

odgoj, prevencija, rizični stilovi ponašanja, adolescenti

Rad je objavljen u Zborniku radova "Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja" s 1. Međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti, održanog 17. i 18. listopada 2014.g.

engleski

Art education in the prevention of adolescent risk behaviour

nije evidentirano

education, prevention, risk behaviour, adolescents

nije evidentirano

Podaci o prilogu

419-440.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja ; Zbornik radova s 1. Međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti

Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana

Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku

978-953-58055-5-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice