Odgoj za umjetnost u prevenciji rizičnih stilova ponašanja mladih (CROSBI ID 645388)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Livazović, Goran
hrvatski
Odgoj za umjetnost u prevenciji rizičnih stilova ponašanja mladih
Razvoj hipermodernog društva potaknuo je specifične promjene i uvjetovanosti suvremenog odgoja. Informacijsko doba je, uz demokratizaciju odnosa i slabljenje pritiska socijalne stigmatizacije, eksponencijalno ubrzalo već postojeće postmoderne promjene i nametnulo nove vrijednosne okvire društvenog života, mijenjajući odgojni, obrazovni te socijalizacijski krajobraz. Norme i očekivanja nove, kapitalističke filozofije i kulture, uvjetovale su sve izraženije zanemarivanje odgojnih, uz naglašavanje obrazovno-materijalnih dimenzija i zadataka suvremenog odgoja i škole. Uz pojavu istaknute odgojne deficijentnosti utjecaja suvremene obitelji, koja u posljednjih nekoliko desetljeća mijenja svoju tradicionalnu strukturu, funkcije i ulogu, odgojno-obrazovne ustanove izložene su sve većem pritisku i očekivanjima društvene zajednice u procesima prevencije različitih rizičnih stilova ponašanja djece i mladih. Jedna od posljedica je i sve izraženija socijalna patologija suvremenog života praćena moralnim relativizmom, koja je uz svojevrsnu pasivizaciju, uvjetovala konflikte i brojne ovisnosti, što posebno pogađa populaciju djece i adolescenata u intenzivno formativnom razdoblju promjena i tranzicije. U skladu s temeljnim teorijskim paradigmama o ulozi odgoja u procesu emancipacije, oblikovanja identiteta i stjecanja zrelosti, postavlja se pitanje o važnosti egzistencijalnog, humanističkog i socijalnog odgoja u poticanju individuacije te socijalizacije djece i mladih. Pitanje cjelovitog razvoja u intelektualnom, psihotjelesnom, moralnom, emocionalnom, estetskom i radnom području određenja čovjeka, danas je izazov ekološkog pristupa razvoju pojedinca u društvenoj zajednici. Stoga se ova analiza usmjerava na teorijsko-metodološko proučavanje uloge odgoja za umjetnost u prevenciji brojnih rizičnih stilova ponašanja djece i mladih, s ciljem naglašavanja značajnosti i položaja odgoja za pokret, glazbu, likovni i pismeni izričaj u poticanju i promicanju skladnog razvoja nužnih znanja, sposobnosti i vještina potrebnih za uspješnu prosocijalnu inkulturaciju u suvremeno društvo.
odgoj, prevencija, rizični stilovi ponašanja, adolescenti
Rad je objavljen u Zborniku radova "Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja" s 1. Međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti, održanog 17. i 18. listopada 2014.g.
engleski
Art education in the prevention of adolescent risk behaviour
nije evidentirano
education, prevention, risk behaviour, adolescents
nije evidentirano
Podaci o prilogu
419-440.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja ; Zbornik radova s 1. Međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti
Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku
978-953-58055-5-7
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096