Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? (CROSBI ID 645301)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Knežević, Željka
hrvatski
Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika?
Višejezična i međukulturna kompetencija dvije su neizostavne komponente koncepta europske višejezičnosti koje bi prema preporukama Europske unije i Vijeća Europe trebale postati temeljne kompetencije svakog europskog građanina. Središnju ulogu u ostvarenju toga cilja ima školska nastava stranih jezika koja bi trebala biti organizirana tako da se učenicima omogući pristup učenju stranih jezika od najranije dobi te povezano i integrirano učenje svih jezika koji se uče u školi. Uz to bi u procesu učenja i poučavanja trebalo razvijati jezičnu svjesnost učenika i strategije učenja jezika te u nastavu uključiti međukulturno učenje. Da bi se svi ovi odgojno- obrazovni ciljevi ostvarili, učitelji stranih jezika uz lingvističke kompetencije i kompetencije za poučavanje određenog stranog jezika moraju razvijati i kompetencije koje ih osposobljavaju da učenicima pomognu u postizanju cilja višejezičnog i međukulturno kompetentnog govornika. Kako bi se utvrdilo susreću li se učitelji njemačkog i engleskog jezika u Hrvatskoj tijekom svog inicijalnog obrazovanja sa sadržajima koji bi mogli doprinijeti razvoju njihovih kompetencija za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika istražena je zastupljenost sadržaja za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije u deset studijskih programa prema kojima se obrazuju učitelji njemačkog i engeskog jezika. Kvantitativnom i kvalitativnom analizom sadržaja navedenih u silabima pojedinih obveznih kolegija svakog studijskog programa utvrđeno je da su ukupno gledano, i u studijskim programima njemačkog i u studijskim programima engleskog jezika, sadržaji za razvoj međukulturne kompetencije zastupljeni u vrlo malom broju, dok je zastupljenost sadržaja za razvoj višejezične kompetencije gotovo u svim analiziranim studijskim programima neznatna. Rezultati istraživanja tako upućuju na zaključak da postojeće inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika ne osposobljava u dovoljnoj mjeri za ispunjavanje zahtjeva koje pred njih stavlja europski orijentirana nastava stranih jezika.
europska višejezičnost, višejezična kompetencija, međukulturna kompetencija, nastava stranih jezika, inicijalno obrazovanje učitelja njemačkog i engleskog jezika
nije evidentirano
engleski
Does Initial Education prepare English and German Language Teachers for the development of Plurilingual and Intercultural Competence of Students?
nije evidentirano
european multilingualism, multilingual competence, intercultural competence, foreign language teaching, foreign language teacher initial education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti
predavanje
12.10.2016-14.10.2016
Poreč, Hrvatska